Audi A4 40 TDI: Cartea de vizită

vezi galeria foto

Am testat noul Audi A4 facelift în România, proaspăt livrat importatorului. Iată impresiile noastre după un weekend.


A4 este o piatră de temelie în gama din Ingolstadt. Nu mai e de mulți ani cel mai mic model din portofoliu, dar se simte că este proiectat cu aceeași grijă și atenție ca acum un sfert de veac, atunci când a debutat succesorul lui 80. Cel din urmă pare să fie într-o evoluție continuă încă de la debutul din 1972.

Legăturile stilistice sau mecanice sunt aproape zero între primul 80 și faceliftul lui A4, dacă privești toate modelele care au venit între ele, reușești să le „plasezi’ în istorie. De parcă Audi s-ar fi pregătit dintotdeauna să-l facă pe A4. Generația B9 8W, mai precis.


Este atât de diferită de echivalenții săi de la BMW și Mercedes-Benz, dar în același timp actuală și bine închegată. Rezultatul are o ținută de drum atât de bună încât ai putea să o folosești ca să trasezi linii pe asfalt, în timp ce nivelul de confort este atât de înalt, încât ar putea face parte dintr-un segment superior, exceptând spațiul disponibil la bord.

Interiorul se simte și el îngrijit și ordonat, dar nu prea aveam cum să fim surprinși aici cu un facelift. Restilizarea îi priește lui A4, deoarece îi pune la dispoziție noile tehnologii de conectivitate, pe care trebuie să le comanzi – Android Auto și Apple CarPlay fiind în continuare opționale, împreună cu materiale de calitate bună și finisaje de asemenea  bune.


Ergonomia este și ea exact cum te-ai aștepta să fie: exemplară. Această mașină și suratele sale dictează felul în care producătorii de volum cu ambiții premium trebuie să-și facă mașinile. Peugeot, te rugăm să iei notițe pentru faceliftul lui 508. Sigur, nu există prea multă personalitate și personalizare în standard la modelul din Ingolstadt, dar nu poți să îi reproșezi că nu poți vedea simultan computerul de bord, vitezometrul și tahometrul.


Locurile din spate sunt potrivit de spațioase, deși cei mai înalți de 1,80 m nu vor sta chiar perfect. Dar tot este acceptabil spațiul pentru această clasă. Ce nu ne place așa de mult la A4 facelift este prețul. Versiunea testată de noi, A4 S Line 40 TDI quattro, are un preț de pornire de 46.300 de euro cu TVA inclusă. Exemplarul testat a primit opționale în cuantum de 16.555 de euro cu TVA inclusă, ceea ce a dus totalul la 65.584 de euro.

Poți să cumperi un A6 diesel de 286 CP de această sumă, ca idee. Sau un Q5 cu peste 200 de cai-putere, quattro și câteva dotări opționale. Practic, dacă vrei să te bucuri de un A4 facelift configurat într-o manieră personalizată, trebuie să plătești pe el cât pentru un A6 sau un Q5 fără prea multe în plus peste un nivel de echipare superior și o motorizare mai mult decât rezonabilă. Din fericire pentru Audi, situația este întâlnită și la rivalii de la Mercedes-Benz și BMW, unde poți ajunge la sume considerabile pentru o berlină de clasă medie. Când o conduci, rămâi cu senzația că merită 46.000 de euro. Dar 65?


 

Prima impresie

Suspensia și direcția reușesc să-ți asigure o deplasare confortabilă pe sute de kilometri într-o zi, dar fără să simți că mașina este prea moale. Merge fără emoții și atât.

 

Date tehnice

Motor L4, turbodiesel, longitudinal – Cilindree 1968 cmc – Putere maximă 190 CP între 3.800 și 4.200 rpm – Cuplu maxim 400 Nm între 1.750 și 3.000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu șapte trepte și două ambreiaje – L/l/h 4762/1847/1431 mm – Masă proprie 1.650 kg – Volum portbagaj 460 l – Consum mixt 4,9-5,3 l/100 km – 0–100 km/h 7,4 s – Viteză maximă 235 km/h – Preț de la 46.300 de euro cu TVA inclusă; 65.584 de euro cu TVA inclusă pentru exemplarul testat


 

Verdict

Dacă s-ar găsi o altă marcă auto să încerce să facă un A4 mai bun decât îl face Audi, nu ar reuși. Mai ieftin poate l-ar face cineva, dar s-ar opri aici comparația. Mașina merge exemplar pentru o platformă cu motor longitudinal și nu doar pentru asta!

 

Finanțare prin

 

 

Avans (40%): 15.252 de euro fără TVA

Perioadă de finanțare (luni): 48

PERFECT LEASING cu rată lunară de 251 de euro fără TVA

Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing Romania IFN SA pentru Audi A4 S Line 40 TDI quattro, 190 CP, preț 38.130  EUR fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 de luni, avans 40% (15.252 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanțat 22.878 EUR fără TVA, rata nu include CASCO și TVA. Bonusul financiar se acordă doar la încheierea poliței CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE