Audi R8 este monstrul pe care am incercat sa-l imblanzim saptamana aceasta, pe circuitul de la Bilster Berg. Daca am reusit? Nu ne-a mancat, asta e clar, dar am fost departe de a-l aduce la exasperare.
Audi R8 este fratele german al defunctului Lamorghini Gallardo si reuseste, cu „numai” 550 CP, sa produca mai multe senzatii tari decat taurul italian. Ca sa-l intelegi iti trebuie un circuit de curse si training corespunzator, ambele puse la dispozitie cu generozitate de Audi. Am petrecut astfel timp de calitate la volanul lui R8 pe circuitul de la Bilster Berg (Germania), un circuit cu lungimea de 4,2 km, destul de tehnic, care impresioneaza nu neaparat datorita virajelor sale (19 la numar spun cei care le-au numarat) cat mai ales datorita diferentelor de nivel de pana la 70 de metri care transmit corpului mai multe forte G pe verticala decat o face masina in plan orizontal.
Audi R8 V10 Plus
In versiunea V10 Plus, Audi R8 dezvolta 550 CP din unitatea V10 de 5,2 litri, suficient pentru a accelera de la 0 la 100 km/h in 3,5 secunde, atingand in final o viteza maxima de 317 km/h. Masa totala este de sub 1.600 kg, gratie folosirii aluminiului pentru caroseria Audi Space Frame si a elemntelor din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP). Cu o repartitie a maselor aproape ideala (43:57 fata:spate) si o repartizare a cuplului preponderent catre puntea spate (30:70), Audi R8 V10 Plus are toate ingredientele pentru a-si impresiona imblanzitorul.
Audi Driving Experience
Este programul destinat clientilor Audi in care ne-am insinuat si noi, cei din presa, pentru o experienta unica in cadrul cursului Racetrack Experience . Avandu-i ca instructori pe Harald Büttner, Jochi Kleint, Marco Werner si Frank Schmickler, am pornit in aventura imblanzirii lui Audi R8 V10 Plus. Dupa ce am exersat virajele principale in cursul diminetii, ne-am pus castile pe cap si am pornit sa radem gumele pe asfaltul aproape perfect al circuitului de la Bilster Berg. Aproape perfect pentru ca in unele zone asfaltul are „valuri”, denivelari lungi care isi pun amprenta asupra dinamicii masinii in punctele cheie.
Cursa
E mult spus „cursa”, dar experineta pe circuit este complet diferita de tot ceea ce stim de pe sosea. Motorul V10 tuna furios in spatele scaunelor, dezlantuind iadul pe pista de la Bilster Berg. Balansul excelent al maselor, ca si transmisia cu accent pe puntea spate isi pun amprenta asupra caracterului lui R8, care raspunde excelent la alternanta maselor indusa de atingerea pedalei de acceleratie. O apasare prea timida pe acceleratie intr-un viraj va lasa spatele fara aderenta – acelasi efect pe care-l obtii printr-o apasare prea puternica a pedalei. Intre aceste doua praguri exista o infinitate de niveluri care ajuta masina sa se inscrie fin pe traiectorie.
Mai multe impresii despre viata la volanul unui Audi R8 V10 Plus va invit sa citit in revista Auto Bild nr. 21, care apare pe piata pe 16 octombrie.
Iata, in imagini, cam ce presupune un curs de circuit in cadrul Audi Driving Experience (realizat insa pe circuitul EuroSpeedway Lausitz):
Si o impresie din cockpit, filmata chiar pe circuitul de la Bilster Berg: