Cel puțin pentru AMG și M-GmbH. Aceștia au un nou adversar cu 600 CP în persoana lui Audi RS7 Sportback.
Mașina cântărește 2.145 kg. Și ce facem? Efectuăm un slalom. Acest lucru este distractiv, deoarece Audi Sport se bazează pe roțile viratoare de pe puntea spate. Sistemul de direcție integrală utilizat de noul RS7 Sportback virează roțile din spate cu maximum 5 grade la viteză mică, aducând astfel un plus de agilitate în viraje.
La viteze mai mari de 100 km/h, puntea spate virează într-un unghi de direcție paralel cu roțile din față cu cel mult două grade și asigură o stabilitate superioară în timpul manevrelor de schimbare a benzilor de mers. În practică, acest lucru funcționează atât de bine la Audi, încât scădem mental câteva sute de euro din prețul de listă. Așa se scurge progresul și pe serpentine.
Din păcate, zeul raliurilor cu Audi Quattro, Walter Röhrl, ar fi doar semimândru de realizările inginerilor Audi în ceea ce privește incisivitatea direcției, dar asta se datorează raportului de demultiplicare variabil.
Pe partea de șasiu, Audi le permite clienților să aleagă între suspensia pneumatică RS și cea sport (Dynamic Ride Control) cu trei trepte de reglaj. Cea din urmă este mai distractivă și oferă diferențe palpabile între modurile de condus Sport și Comfort.
După ce am clarificat capabilitățile excelente de accelerație laterală ale șasiului, ne delectăm cu sistemul Launch Control. În condiții imperfecte și cu trei persoane la bord, dispozitivul de măsurare a arătat valoarea de 3,8 secunde.
Cifrele oficiale de accelerație de la 0 la 100 km/h spun că același sprint în condiții ideale ar trebui să dureze doar 3,6 secunde. Propulsorul V8 twin-turbo de patru litri a primit un sistem mild hybrid de 48 de volți și elimină fenomenul de turbo lag cu ajutorul unui impuls electric de 12 kW. Tehnologia funcționează mult mai armonios decât în cazul propulsoarelor diesel cu un singur turbocompresor de la modelele S4 și S6. O pauză pentru gândire? Nu, nu acum.
Din punct de vedere optic, Audi mizează pe un aspect independent de modelul standard, care este responsabil, printre altele, pentru prețul de pornire de 121.000 de euro (pe piața din Germania). Însă, dotările opționale precum frânele ceramice sau pachetul Dynamic Plus vor mări considerabil prețul.
Prima impresie
Talentul în viraje al navei de cinci metri ne impresionează și ne intrigă în același timp. Cu toate acestea, am identificat mici probleme cu direcția parțial indecisă și cu poziția înaltă a scaunului.
Verdict
Noul Audi RS7 impresionează prin puterea brutală, prin reprizele fulgerătoare și prin sunetul înspăimântător al evacuării. Până la sfârșitul anului, M5, Panamera și restul vor trebui să înfrunte un nou rival.