Bentley i-a aplicat un facelift lui Bentayga. Modelul britanic de lux m-a făcut să mă simt ca un oligarh pentru câteva ore bune.
Primul SUV Bentley a primit un facelift în 2020. Și are de toate, așa cum te-ai aștepta. Varianta First Edition, testată de noi, este disponibilă doar pentru o perioadă limitată de timp. Ceva mai lungă decât am apucat noi să o conducem. Chiar și așa, am perceput rapid ce înseamnă această mașină. Și pot să vă spun că îți fură mințile.
Are mai multă putere și cuplu decât ar avea nevoie vreodată un om rațional. Și există o variantă și mai puternică, în caz că asta nu e de ajuns. Aceea are 85 de cai-putere și 130 Nm în plus. Cât oferă cu totul o mașină accesibilă.
Aici este vorba de ce este accesibil doar unor oameni. Puțini în fiecare țară. Dar se adună, iar Bentayga se vinde bine. Și nu e degeaba. Nu avem o mașină scumpă și atât. Ci un SUV luxos cu tot ce îți poți dori în 2020 și mai târziu. Suspensia pneumatică cu patru setări de înălțime și reglare continuă a amortizării este sublimă. Nici nu simți că ai jante de 22 de inchi. Dacă pui la treabă toți cei 550 de cai-putere din dotare și încetinești spre un viraj, vei simți masa vehiculului, dar foarte subtil. Totul e subtil aici, în afară de puterea livrată.
Primești toate resursele promise și simți că poți face orice dorești. Dar există legi în toate țările care spun că e interzis ce îți trece prin gând. Și te potolești. Că acest Bentley nu este al tău și nu va fi niciodată al tău dacă fugi cu el în lume. Așa că păstrezi în gând cum te-a făcut să te simți. Și îți amintești de Mulsanne Speed-ul pe care l-ai condus cu un an în urmă. Și atunci tot la fel a fost.
E de bine. Chiar e un Bentley adevărat. Dar deja nu se mai îndoia nimeni de asta, nu? Finisajele de la bord te vor convinge că așa stă treaba, dacă mai aveai vreo lipsă de convingere. Sistemul audio Naim te răsfață cu orice îți preferă sufletul.
Și nu contează nici pe ce loc stai la bord. Tot vei fi răsfățat. Dar mai bine conduci. E genul de mașină de lux pe care e bine să o conduci. Ar fi păcat să se bucure doar șoferul tău de ce poate, în timp ce tu te străduiești să nu ți se facă rău.
Suspensia pneumatică cu bare antiruliu active, conectate la sistemul 48V din dotare, pare să fie capabilă de minuni. La fiecare viraj. Și frânele sunt pe măsură, așa cum era de așteptat. Totul e cum era de așteptat. Ceea ce este de bine, fără îndoială.
Ce e mai dificil? Să te obișnuiești cu regretul că nu vei mai experimenta aceeași senzație prea curând și că totul a fost o senzație de moment, care te-a ținut o zi întreagă la alt nivel. Și pe care o vei ține minte cât te ține memoria. Bravo, Bentley!
Prima impresie
Bentayga V8 se conduce ca un Bentley și luxul de la bord îți fură mințile. În tot acest lux, recunoaștem câteva butoane folosite și la Audi. E singurul reproș.
Date tehnice
Motor V8, biturbo, longitudinal față – Cilindree 3996 cmc – Putere max. – 550 CP la 6000 rpm – Cuplu max. – 770 Nm între 1.960 și 4.500 rpm – Transmisie tracțiune integrală/automată cu opt trepte – L/l/h – 5125/1998/1742 mm – Masă proprie 2.416 kg – Portbagaj 484 l – 0–100 km/h 4,5 s – Viteză max. 290 km/h – Consum mixt 13,3 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 302 g/km (WLTP) – Preț de la 156.900 de euro cu TVA inclusă; 210.000 de euro cu TVA inclusă pentru modelul testat
Verdict
Este aproape miraculos ce poate face tehnologia modernă. Poți avea un SUV de două tone și jumătate care nu manifestă ruliu pe viraje și care accelerează de parcă a călcat pe cărbuni încinși. Totul într-o liniște impresionantă, întreruptă subtil de note de V8.