Din păcate, generația F20 a lui BMW Seria 1 este ultima care folosește soluția clasică.
Soarele a apus peste vechea generație a îndrăgitei Serii 1. Odată cu aceasta, BMW marchează sfârșitul erei hatchback-ului cu tracțiune spate, dar și a propulsorului cu șase cilindri (M340i). Noua generație a compactei (F40) utilizează platforma folosită de BMW X1, X2 și de Mini Countryman, ceea ce înseamnă că motoarele sunt montate transversal, iar tracțiunea este pe puntea față sau integrală. Cu toate acestea, nu trebuie să disperăm.
În prezent, hatchbackurile sunt caracterizate de o mărime compactă și de un spațiu decent la interior. Vechiul BMW Seria 1 este compact la exterior, dar există spațiu cu adevărat bun doar pentru pasagerii din față. În spate, povestea se schimbă, avem suficient loc la cap, dar spațiul disponibil pentru picioare depinde direct de confortul celor din față. De asemenea, locul din mijloc aproape că nu poate fi folosit din cauza tunelului median. Portbagajul are un volum de 360 de litri, iar forma acestuia permite o încărcare generoasă.
Ca orice model BMW, și Seria 1 a fost concepută pentru a oferi o experiență deosebită pentru șofer. Poziția de conducere este atent studiată, iar scaunele coboară aproape de asfalt. Direcția rămâne în continuare cea mai precisă din segment, iar suspensia oferă combinația ideală dintre confort și sportivitate.
Motorul cu trei cilindri produce 136 CP și 220 Nm, răspunde bine și produce un sunet plăcut în modul Sport. Cifrele nu impresionează, dar transmisia automată Steptronic reușește mereu să găsească treapta potrivită. În modul Eco Pro, răspunsul pedalei de accelerație se domolește, iar transmisia activează modul „coasting' pentru a obține un consum redus de carburant.
Designul interiorului începe să simtă trecerea timpului, dar materialele sunt de bună calitate. Ergonomia comenzilor, bordul orientat către șofer, ceasurile de bord cu aspect clasic și levierul manual al frânei de mână pot fi apreciate de orice entuziast, fie că este fan BMW sau nu.
Seria 1 este genul de mașină pe care o alegi cu inima. Dacă plăcerea condusului este pe primul loc pentru tine, mergi acum la dealer și cumpără-ți unul din ultimele exemplare produse.
Date tehnice
Motor L3, turbo, benzină – Cilindree 1499 cmc – Putere maximă 136 CP la 4400 rpm – Cuplu maxim 220 Nm la 1250-4300 rpm – Transmisie tracțiune spate/cutie automată cu 8 trepte – L/l/h 4329/1765/1421 mm – Masă proprie 1320 kg – Portbagaj 360 – 1200 l – 0–100 km/h 8,7 s – Viteză maximă 210 km/h –Consum 5,6 l/100 km – Emisii CO2 128 g/km – Preț de la 28.706 euro
Verdict
BMW 118i nu impresionează prin putere, ci prin reglajul deosebit de fin al trenului de rulare și cu poziția excelentă de condus pe care o oferă. În prezent, electricul i3 rămâne singura compactă BMW cu tracțiune spate.