Cei 184 CP ai motorizării de bază sunt destui pentru ca BMW 420i Cabrio să convingă.
Împrospătat de-a lungul carierei actualei generații Seria 3, designul acesteia este departe de a fi obosit moral (acum are și faruri LED adaptive). Al versiunii cabrio (lansată în 2014), cu atât mai puțin. Bonus: în cazul acesteia, interiorul cu caracter premium evident (am avut la dispoziție finisarea Luxury) poate fi admirat și sub lumină naturală. Din fericire, tabloul de bord digital rămâne perfect lizibil inclusiv în zilele cu soare intens. E timpul să ne trecem briza prin plete.
Citește și:
Lumea PLÂNGE pe străzi: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher! Adevărul DUREROS!
O NOUĂ metodă de FURT din maşini face ravagii! Iată cum te păcălesc HOŢII cu o monedă
Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist
COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE
Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie
BMW 420i rulează în manieră relaxată pe autostradă, cutia automată cu 8 trepte asigurând un consum redus de benzină la viteze mari. Apăsarea moderată a accelerației și rularea în modul Comfort vor da rezultate mai mult decât convenabile din acest punct de vedere. În modul EcoPro, o anume letargie a comportamentului mașinii l-ar putea deconcerta pe cel de la volan. Resursele de putere pe care motorul turbo cu 4 cilindri le pune la bătaie sunt demne de luat în serios. Trecând de la modul de rulare Comfort la cel Sport, devine sesizabilă o tonifiere notabilă a răspunsului la apăsarea pedalei din dreapta și o creștere a fermității suspensiei. Așa se simte că, dincolo de orice umbră de îndoială, 420i Cabrio e un BMW autentic. Reprizele obținute în acest mod ne amintesc că 184 CP de la un motor turbo de 2,0 litri nu sunt defel puțini pentru a trece pe bune la acțiune. Depășirile rapide presupun alegerea plajei optime de cuplu (cutia de viteze automată cu 8 trepte o face foarte bine conform propriei inteligențe), persistând o singură umbră în tablou: atenție, în conducere sportivă consumul crește drastic.
Aviz celor care sunt sceptici privind rigiditatea caroseriilor de cabrio: cel puțin în cazul lui 420i, nu apar solicitări care să arate limitele acesteia. Pavilionul rigid escamotabil este alcătuit din trei segmente și este posibilă acționarea sa din mers, la viteze de până la 40 km/h.
Verdict
Dată fiind versiunea inferioară de motorizare, 420i cabrio preferă mai degrabă croazierele de plăcere decât sesiunile sportive. De altfel, silențiozitatea, confortul și consumul redus sunt asociate mai ales unei abordări relaxate a conducerii.