Au trecut aproape doi ani de când BMW a aplicat un facelift în gama i3, iar acum am testat o nouă variantă, cu o baterie de 120 Ah. Aceasta are o autonomie estimată în regim mixt între 270 și 285 de kilometri. Potrivit BMW, valorile medii obținute de clienți sunt de până la 260 de kilometri.
Ei bine, ne-am plimbat aproape o săptămână cu un i3 și ne-a afișat 285 de kilometri autonomie maximă, cu acumulatorul încărcat la 100%. Dar acestea sunt doar cifre. Ce putem să vă spunem este că un șofer obișnuit poate să trăiască cu un i3 în viața de zi cu zi fără prea multe bătăi de cap.
Dacă ai acasă o stație de încărcare, te-ai scos, dar dacă nu ai, ai putea avea o mică problemă după ce se vor înmulți mașinile electrice de pe drumurile de la noi. Asta va fi peste mulți ani, spunem noi, deci în următorii cinci ani ai putea să te bazezi pe punctele de încărcare gratuită de la hypermarketuri.
Cu o încărcare de o oră vei avea energie pentru mai bine de 200 de kilometri, timp în care tu poți să faci cumpărăturile sau să te relaxezi la o cafea. Apropo, mașina asta te va transforma. Vei fi mai calm la volan și vei conduce altfel. După ce se duce distracția apăsării cu sete a pedalei de accelerație, vei aborda un stil mai conservator de conducere și mai eco. De ce? Vei realiza că înainte accelerai fix degeaba și nu are rost să te grăbești. Și nu, nu va fi ciudat.
Mașina asta este mai distractivă decât ai crede, dar ai nevoie de o mică perioadă de acomodare. Se simte ceva mai sensibilă pe denivelările mici, dar stă cum trebuie pe drum dacă vei aborda un stil de conducere mai dinamic. Încă este futurist i3-ul, chiar și la șase ani de la debutul comercial. E mare lucru asta, iar interiorul este din același film.
Sistemul iDrive ar merita o actualizare care să îi permită să ruleze Apple CarPlay și Android Auto, iar BMW promite că urmează să sosească și aceasta, chiar și pe i3-urile mai vechi. Pe lângă roțile subțiri, va trebui să te obișnuiești și cu privirile celorlalți. Cu asta nu te poate ajuta nimeni. Soluția ar fi un e-Golf. Dar, dacă vrei să atragi atenția aproape oriunde ai sosi, cu un i3 ai treaba asta asigurată. Doar o Tesla te-ar face mai „interesant, dar deja vorbim de alt preț și de lipsa generosului bonus Rabla Plus.
Prima impresie
Autonomia mărită îți dă încredere în călătoriile de zi cu zi și mai mult decât atât! Interiorul deschis la culoare nu este o alegere inspirată pe termen lung – tapițeria se murdărește ușor.
Date tehnice
Motor electric – Putere maximă 170 CP – Cuplu maxim 250 Nm – Transmisie tracțiune spate, cutie automată – L/l/h 4011/1775/1598 mm – Masă proprie 1.270 kg – Portbagaj 260-1.100 l – 0–100 km/h 7,3 s – Viteză maximă 150 km/h – Consum 13,1 kWh/100 km – Emisii CO2 zero – Preț de la 39.806 euro cu TVA inclusă, fără prima de 45.000 de lei de la Rabla Plus
Verdict
Când vine vorba de mașini electrice, BMW i3 are o poziție specială. Da, arată puțin ciudat, dar am început să ne obișnuim să-l vedem pe stradă. Iar acum are o autonomie și mai bună. Dacă ai bani de unul, ia-l cât încă mai este oferită prima de la stat.