Să-l plângem pe vechiul sau să-l îmbrățișăm pe noul BMW Seria 1? Aflăm în continuare.
Într-adevăr, schimbarea reprezintă totul pentru noul model compact produs de bavarezi. Așa cum ne spun cei de la Son Lux în piesa cu numele din titlu, Seria 1 și-a schimbat scheletul. Acum este construită pe platforma UKL, care se află și sub pielea lui X1. Principala diferență de reținut este un lucru care a întristat toți entuziaștii modelului. Un moment de liniște: Seria 1 și-a pierdut tracțiunea spate. Pe lângă asta, propulsorul este așezat transversal, ceea ce înseamnă că raportul de distribuție a maselor a fost alterat semnificativ față de generațiile anterioare.
În mod normal, acest lucru nu va reprezenta nicio problemă pentru majoritatea clienților, nici pentru cei care aveau vechiul model. Un sondaj efectuat în trecut a arătat că o bună parte din utilizatorii de Seria 1 nu știau că autoturismul lor are tracțiune spate. Chiar și așa, testul elanului efectuat cu versiunea F40 a afișat un comportament subvirator pronunțat. Acesta se simte în cazul unui pilotaj mai alert, dar este redus în cazul echipării suspensiei M Sport.
Din fericire, restul lucrurilor sunt excelente. Propulsorul diesel afișează un comportament fin, iar resursele acestuia sunt generoase. În același timp, transmisia automată se descurcă excepțional de bine pe toate modurile de condus. Plecările de pe loc sunt line, iar schimbările celor opt trepte sunt complet insesizabile.
După cum era de așteptat, poziția la volan este foarte apropiată de asfalt, în timp ce scaunele echipării M Sport oferă susținerea laterală necesară, dar și un confort de top. Atmosfera serenă de la bord este păstrată și la viteze de autostradă mulțumită izolării fonice de bună calitate.
Din păcate, exemplarul testat era dotat cu versiunea anterioară a unității media iDrive. Dar este un lucru bun și aici, deoarece aceasta vine la pachet cu ceasurile analogice, iar turometrul funcționează în sensul acelor de ceasornic, față de cel digital, care este afișat în sens invers.
Una peste alta, ne place noul model, chiar dacă nu are potențialul de a ne intra la suflet asemenea generațiilor anterioare.
Prima impresie
Schimbarea platformei a permis dezvoltarea unui interior mai spațios. Din păcate, plăcerea condusului noului model nu se ridică la cotele atinse de vechile generații.
Date tehnice
Motor L4 turbo, diesel – Cilindree 1995 cmc – Putere max. 190 CP/4000 rpm – Cuplu max. 400 Nm între 1750 și 4000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie de viteze automată cu 8 tr. – L/l/h 4319/1799/1434 mm – Masă proprie 1.515 kg – Portbagaj 380–1.200 l – 0–100 km/h 7 s – Viteză max. 230 km/h – Consum 4,5-4,7 l/100 km – Emisii CO2 117-124 g/km – Preț de la 37.426 de euro
Verdict
Chiar dacă nu este mai distractiv de condus, noul BMW Seria 1 este mai practic ca niciodată. În continuare, versiunea 120d are potențialul de a deveni un bestseller mulțumită rafinamentului și performanțelor.