BMW Seria 2 Gran Tourer: Monovolumul echipei de handbal

vezi galeria foto

Indiferent de părerile din piață, BMW Seria 2 Gran Tourer va rămâne o pată de culoare în piața auto, dar și în portofoliul mărcii bavareze. Iată cât este de bun monovolumul german cu șapte locuri.


Până nu de mult, BMW a trezit interesul clienților cu lansarea Seriei 2 Active Tourer, un monovolum cu tracțiune față, care promitea să îmbine aceeași dinamică arhicunoscută cu spațiul necesar unei familii nonconformiste. Nici bine nu s-au trezit fanii producătorului bavarez din acest vis că BMW a venit cu Seria 2 Gran Tourer, o versiune ceva mai mare a modelului amintit anterior care putea găzdui până la șapte persoane. Nu știm dacă BMW a avut în gând anii 90 ai industriei auto când monovolumele erau la tot pasul, însă, la o primă vedere, Seria 2 Gran Tourer pare un pariu bun, iar orice francez va privi cu jind către acesta.


Modelul producătorului german poate fi comandat fie într-o versiune cu cinci locuri, fie într-o variantă cu șapte locuri. Pe scurt, o întreagă echipă de handbal. Sper că nu v-ați entuziasmat prea tare, întrucât cele două locuri din spate pot găzdui doar copii, nicidecum o persoană cu buletin, podeaua fiind mult prea ridicată pentru a oferi confort în zona picioarelor.

Despre cât de mult a crescut noul BMW Seria 2 Gran Tourer în comparație cu fratele Active Tourer am discutat în numărul 10 din 2015 al revistei AUTO BILD, motiv pentru care nu vom mai bate piatră de temelie pe acest subiect, ci ne vom axa ceva mai mult pe partea de modularitate.


Versiunea de care am beneficiat a fost echipată cu 7 locuri, ceea ce se traduce printr-un portbagaj de doar’ 560 de litri (cu ultimul rând de scaune pliat), cu 85 de litri mai puțin față de varianta cu cinci locuri. Bancheta spate poate fi fracționată 40:20:40, iar mulțumită reglajelor orizontal și vertical, poți modifica volumul portbagajului într-un mod facil, în funcție de încărcătura transportată.


De cum te urci la volanul lui BMW Seria 2 Active Tourer, un fior de familist convins te va cuprinde. Poziția înaltă la volan, montanții care se sparg’ pentru a face loc sticlei și pentru a îmbunătăți pe cât posibil vizibilitatea și spațiul pentru cap sunt doar câteva dintre argumentele care vin să-ți spună tare și răspicat că te afli într-un monovolum. În cazul în care vei avea impresia că ai urcat într-o altă mașină, consola centrală va striga la tine și-ți va aduce aminte că ești la volanul unui BMW, ba mai mult, al primului monovolum premium cu șapte locuri.


Versiunea aflată în test a fost cea 220d xDrive. După cum probabil ați citit, propulsorul de 2,0 litri diesel dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm și produce un cuplu motor de 400 Nm începând cu 1.750 rpm. Unitatea se simte bine oricât de încărcată ar fi mașina, ba mai mult, nu o deranjează nici exploatarea în zonele joase ale turometrului. Dinamica unui BMW a fost menținută și la Seria 2 Gran Tourer, lucru care ne bucură enorm și care ar trebui să-i pună în gardă și pe tăticii care gândeau că un monovolum nu poate avea o alură sportivă.


Pentru că tot am ajuns în zona familiei, trebuie să vă povestesc câte ceva și despre consumul de carburant. Dacă într-o lume utopică BMW 220d xDrive Gran Tourer ar consuma în regim mixt 4,9 l/100 km, după mai bine de 1.000 de kilometri parcurși, valoarea afișată de computerul de bord nu a scăzut sub 6,1 l/100 km. Ce-i drept, nici eu n-am fost vreun Hagi Tudose și nici nu m-am purtat mult prea delicat cu accelerația.

Verdict
Deși avem în față un monovolum, multă lume ar fi tentată să creadă că nemții au uitat de dinamică. Ei bine, nu-i adevărat. BMW Seria 2 Gran Tourer va epata prin calitățile ținutei de drum, a versatilității și a spațiului interior.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE