SUV sau break? Nu este o întrebare care i-a măcinat îndelung pe români, dar dacă ar fi să aleg, aș opta în fiecare zi pentru un BMW Seria 5 Touring. De ce? Pentru că le are pe toate!
Cine spune că atunci când devii părinte viața nu va mai fi distractivă? Păi, e scuza ideală pentru a justifica achiziția unui autoturism din categoria break. Știm că nu sunt prea apreciate în rândul conaționalilor și nu înțelegem exact de ce, dar trebuie să le dați o șansă, mai ales celor produse de BMW.
Seria 5, în echiparea xDrive cu motorul diesel Twin Turbo (320 CP/680 Nm), este o încântare la orice drum, îndeosebi la cele lungi, cât mai lungi, pentru că odată ce te afli la volanul mașinii de aproape cinci metri lungime, nu ai vrea să mai cobori. Așa că ia-ți familia și câte bagaje îți dorești și hai să facem o plimbare pe drumurile patriei.
Ca orice BMW, și Seria 5 Touring are două părți, una confortabilă, rafinată și luxoasă, în timp ce la câteva moduri de condus distanță se află o adevărată bestie cu resurse aparent nelimitate. În prima perioadă în care deții această mașină, vei avea o problemă serioasă cu păstrarea permisului în portofel. Nu pentru că îți dorești în mod special să conduci cu viteză, ci pentru că o faci fără să îți dai seama.
Insonorizarea este excelentă chiar și la viteze rezervate numai pentru autostrăzile țării de unde provine modelul în cauză, în timp ce transmisia ZF cu opt trepte schimbă treptele de viteză cu o nonșalanță aproape molipsitoare, iar dacă nu privești acul turometrului digital (BMW Live Cockpit Professional – 1.179 de euro), juri că nu s-a efectuat nicio schimbare de treaptă.
În această mașină nu există frica de a face depășiri. Cu o apăsare mai fermă a accelerației, orizontul începe să se apropie cu rapiditate, mulțumită cuplului monstruos disponibil aproape instantaneu. Șasiul oferă siguranță deplină și un confort absolut. Chiar dacă există un pic de ruliu, acesta este scuzabil prin prisma faptului că avem un portbagaj cu o capacitate cuprinsă între 570 și 1.700 de litri și o masă proprie de peste 1,8 tone.
Materialele de la bord sunt de cea mai bună calitate și se apropie destul de mult de ce putem vedea la bordul unei Seria 7 (inclusiv în spate!).
În principiu, Seria 5 Touring este genul de mașină pe care nu am fi vrut s-o mai returnăm, așa că prețul de pornire de 68.562 de euro este total justificat.
Prima impresie
Seria 5 Touring se simte extraordinar alături de propulsorul diesel. În rest, totul este la superlativ aici: performanța, confortul și spațiul disponibil. Greu de găsit un punct slab.
Date tehnice
Motor L6, turbo, diesel – Cilindree 2993 cmc – Putere max. 320 CP/4400 rpm – Cuplu max. 680 Nm între 1750 și 2250 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie de viteze automată cu 8 tr. – L/l/h 4942/1868/1498 mm – Masă proprie 1.850 kg – Portbagaj 570-1.700 l – 0–100 km/h 4,9 s – Viteză max. 250 km/h – Consum mixt 5,5-5,9 l/100 km – Emisii CO2 145-154 g/km – Preț de la 68.562 de euro cu TVA inclusă
Verdict
Performanța de top și confortul de limuzină se întâlnesc pentru a forma un pachet perfect. BMW Seria 5 Touring cu tracțiune integrală și 320 CP este un autoturism ideal pentru familiștii care vor tot ce-i mai bun de la viață.