Pe un segment de piață foarte disputat, C5 Aircross mizează pe confort și o serie de aspecte practice bine gândite.
Nu știm de ce au început europenii să iubească atât de mult SUV-urile, dar acest moment e speculat la maxim de toți producătorii auto. Competiția e dură și cei care vor să câștige caută soluții cu care să iasă din pluton.
Și Citroen știe să facă acest lucru foarte bine pentru că C5 Aircross este cumva și în competiție cu frații de platformă din cadrul PSA, iar abordarea conceptuală a mers spre aspectele pragmatice: confort sporit și utilitate.
La interior ai la dispoziție un spațiu generos și pasagerii din spate sunt răsfățati cu scaune individuale cu lățime identică. În cazul mașinii de test echipate cu tapițeria opțională Hype Brown, senzația spațiului e completată și cu o atmosferă premium.
Poziția înaltă la volan caracteristică unui SUV este armonizată cu planșa de bord orizontală, care integrează un ecran de 8 inchi pentru accesarea funcțiilor. Ai la dispoziție suficiente spații de depozitare și încărcare wireless pentru telefon.
Motorul pe benzină de 1,6 litri oferă 181 CP, însă acest SUV cu o greutate de 1,4 tone nu a fost conceput pentru utilizare sportivă. Cutia automată cu opt rapoarte gestionează optim resursele doar pentru un tempo rapid. Punctul forte îl constituie suspensia cu amortizare hidraulică progresivă, care te face să treci cu bine prin gropile drumurilor autohtone.
Pentru că majoritatea posesorilor de SUV-uri nu se încumetă mai departe de un drum forestier nu găsim pe C5 Aircross un sistem 4×4. Opțional francezii oferă Grip Control cu cinci moduri de rulare, printre care și funcția Hill Assist Descent Control cu rol în reducerea riscului de alunecare pe teren accidentat.
Pentru că de obicei întâlnim pe un SUV mai multe oferte de motorizări diesel, un propulsor pe benzină ridică în rândul clienților problema consumului. În acest caz nu avem de ce să ne facem griji: computerul de bord indica pentru un traseu mixt un consum mediu de 7,6 litri pentru 100 kilometri.
Dotările standard includ funcții avansate, printre care un regulator de viteză cu sistem „Stop&Go', recunoașterea limitelor de viteză și a indicatoarelor rutiere, asistență semi- autonomă pe autostradă. Poate fi comandat și un sistem de parcare semiautomată, printre altele.
Prima impresie
C5 Aircross poate fi o alegere bună pentru cei care au nevoie de spațiu și confort. Sistemul de parcare automată ar avea nevoie de niște reglaje mai precise și camerele video trebuie să primească un upgrade.
Date tehnice
Motor L4, benzină turbo – Cilindree 1598 cmc – Putere maximă 181 CP la 5500 rpm – Cuplu maxim 250 Nm de la la 1650 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu 8 rapoarte – Consum în test 7,6 l/100 km – Emisii CO2 154 g/km – L/l/h 4.500/1.969/1.654 mm – Ampatament 2.730 mm – Volum portbagaj 580 -1.630 l – Masă proprie 1.430 kg – Preț de la 22.800 de euro/preț model testat 34.977 de euro (TVA inclusă).
Verdict
Citroen C5 Aircross poate fi o alegere bună dacă ai nevoie de confort și utilitate. Propulsorul pe benzină a fost o surpriză plăcută. Pentru un preț mai bun poți să renunți fără regrete la o serie de opțiuni costisitoare.