Comparatie breakuri 4×4: cheful de a merge la tara

vezi galeria foto

Breakurile 4×4 sunt alternative elegante la SUV-uri, oferind multa placere in conducere si stil.


 Intre adevarata aventura si cotidianul fad este o distanta de doar cativa centimetri. De ce? Pentru ca un VW Passat Alltrack pluteste deasupra solului la o inaltime cu 30 mm mai mare decat Passat Variant, iar un Audi A4 Allroad se poate avanta mai relaxat pe macadam datorita garzii la sol mai mare cu 37 mm. Doar Insignia Country Tourer nu preia solutia cu garda la sol marita, diferentele fata de Sports Tourer fiind scuturile de protectie din fata si spate  vopsite in argintiu si protectiile vopsite in antracit de la roti si praguri. |n aceste conditii, este destul de putin pentru ca nu te poti gandi la Insignia Country Tourer ca la o alternativa nobila si practica in acelasi timp la un SUV. Dupa comparatia din Auto Bild nr. 23/2013 cu versiunile diesel ale lui Insignia Country Tourer si Passat Alltrack, de aceasta data in comparatie intra motoarele turbo pe benzina cu 4 cilindri: noul motor turbo de 2 litri EcoTec Direct Injection cu 250 CP la Insignia Country Tourer, 2.0 TFSI tot de 2 litri turbo cu 225 CP la Audi si un 2 litri turbo similar, dar cu 210 CP la Passat Alltrack.


Cat costa

Insignia dezvolta puterea cea mai mare si la pretul de baza costa aproape la fel cat Passat Alltrack insa diferenta de pret fata de A4 Allroad este chiar uriasa. Mai exact: un Opel Country Tourer 4×4 2.0 EcoTec Turbo este disponibil de la 36.000 de euro. Aproape identic este pretul de baza al lui Passat Alltrack: 2.0 TSI 4Motion cu transmisie automata DSG cu dublu ambreiaj incepe de la 36.029 de euro. |n schimb, Audi A4 Allroad este exagerat de scump, pretul de baza fiind de 46.989 de euro. |nsa masina de test avea si transmisia automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte S-Tronic, care ridica si mai mult pretul, la 49.531 de euro. La Passat, cutia automata DSG cu sase trepte este in echiparea standard in combinatie cu motorul TSI. Daca ne uitam mai exact in catalogul de preturi, VW iese pozitiv in evidenta pentru ca Opel este mai scump daca se comanda cutia automata cu 6 trepte, care pe deasupra este doar o cutie clasica, nu una cu dublu ambreiaj. |n plus, Passat Alltrack vine standard cu faruri automate si detector de oboseala.



Ce ofera

Aptitudini pentru teren accidentat? Sa trecem cu buretele peste ele, deoarece sa speram ca nimeni  nu va dori sa „scurme’ in mod regulat cu aceste masini prin cariere de piatra. Pentru drumurile forestiere este oarecum suficienta o garda la sol medie, iar substratul alunecos este compensat de toti candidatii prin tractiunea integrala asistata electronic. Asta trebuie sa fie suficient. Mult mai important in aceasta liga: oare breakurile sunt bune pentru munca grea – adica ca animal de tractiune care poate fi impovarat? Insignia poate sa traga cele mai grele remorci, la carligul de remorcare putandu-se agata pana la 2100 kg. Lui VW si Audi li se taie respiratia la 2000 kg, respectiv la 1700 kg sarcina maxima de remorcare. Passat este cel mai bine echipat pentru stresul zilnic. In portbagajul net mai mare incape si o sarcina utila mai mare, care ajunge la 569 kg. De asemenea, pasagerii din spate stau cel mai bine in Passat, pentru ca acesta ofera mai mult spatiu decat Opel si Audi. Inca un avantaj pentru VW: ergonomia este exceptionala, fiecare tasta se explica singura, fiecare comanda se face intuitiv. Opusul este Insignia. Comenzile supraincarcatului sistem multimedia (vezi caseta) au fost revizuite si numarul butoanelor a fost redus, dar chiar si dupa o perioada de obisnuinta, operarea acestuia se face in continuare cu distragerea atentiei. Nici daca se comanda touchpadul optional (120 de euro), lucrurile nu se imbunata-tesc, deoarece acesta este lent si manevrarea lui nu are precizia pe care o asteptam.


Cum se conduc

Pe scurt: Audi este cam naravas, VW este matur, iar Opel nu este cizelat suficient. Cu toate ca are curse lungi ale arcurilor si in principiu un reglaj moale (plus posibilitatea suplimentara de a adapta amortizoarele printr-o apasare de buton daca se comanda sistemul Flex Ride, 890 de euro), pe denivelari scurte, amortizarea este deficitara, iar rularea pe suprafete degradate este destul de rigida. Exemplar: performantele la franare. |n schimb, sunt deficiente la propulsie, pentru ca schimbarea treptelor  nu este prea fluenta. In schimb, motorul turbo cu patru cilindri toarce moale si rafinat, mai placut decat motoarele de 2 litri de la Audi si VW, al caror sunet este mai prezent. La Audi, cutia automata cu dublu ambreiaj functioneaza exceptional. Cele sapte trepte de viteza se schimba rapid si usor, iar cutia S-Tronic gaseste intotdeauna raportul de transmisie corect. La VW, cutia de viteze DSG cu 6 trepte functioneaza mai agitat. Cu toate ca motorul are putere mai mare, Opel nu poate sa lase in urma Audi, care are 25 CP in minus. Masa mare a lui Opel anuleaza avantajul de putere. Ca perceptie subiectiva, motorul Turbo EcoTec al lui Opel se simte cel mai puternic. dar acest adevarat ciocan cu abur are un dezavantaj cauzat si de masa mare pe care trebuie sa o traga dupa el: „bea’ destul de mult carburant. Chiar daca nivelul de consum al celor trei breakuri este cu mult peste cel al unui diesel similar de puternic, Opel duce tema consumului la extrem. Insignia are nevoie in medie de 10,1 l/100 km. De asemenea, si competitorii se servesc copios. Audi si VW consuma cu doar 1l/100 km mai putin. Motorul turbo pe benzina e o alternativa nobila, dar costisitoare.


Locul 1

VW Passat Alltrack 2.0 TSI DSG   488 puncte

Spatiu generos pentru pasageri si bagaje, tren de rulare confortabil, ergonomie foarte buna si
totul la un pret atractiv, avand in vedere cutia DSG standard.

Locul 2

Audi A4 Allroad  2.0 TFSI S-Tronic  478 puncte

Combinatia agera dintre motorul puternic si cutia cu dublu ambreiaj si sapte trepte aduce
clasarea pe locul 2. |n schimb, este exagerat de scump si franeaza mai slab decat concurenta.

Locul 3

Opel Insignia Country Tourer 4×4 2.0  469 puncte

Surprinzator, la pretul comparat, Insignia Country Tourer cu transmisie manuala se apropie de Passat si consuma foarte mult, dar este confortabil, rafinat si silentios.

Verdict

Singur, motorul foarte potent, care, din pacate, consuma peste 10 l/100 km, nu poate face din Country Tourer o masina grozava. |n comparatie cu Passat Alltrack, Opel ofera prea putin spat­iu in portbagaj, iar in compara-tie cu Audi A4, Insignia pare lenta. Iar pretul nu este mai mic decat la Passat Alltrack. Lui Passat Alltrack aproape ca nu i se poate reprosa nimic. Ofera mai mult spatiu si este mai confortabil decat Audi A4, care costa mult prea mult.

[table id=453 /]

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE