Am testat în România noul Sandero și am fost impresionați. Va fi bine pentru Dacia în anii următori, are rețeta potrivită.
Am condus o Dacia și mi-a plăcut. Mă așteptam să meargă agreabil noul Sandero, dar mi-a plăcut mai mult decât mă așteptam. Se simte implantul de platformă de la Clio.
Am pornit la drum cu un Sandero de 90 de cai-putere și nu m-am ferit să îi calc accelerația. În limita celor 90 de cai-putere, am descoperit o mașină plăcută la condus, cu o ținută de drum potrivită, dar capabilă în continuare să filtreze denivelările de pe drumurile mioritice. Timoneria cutiei de viteze este scurtă și precisă, iar antifonarea este mai bună ca niciodată. Mi-a plăcut și tehnologia din dotarea variantei Comfort.
Nu am simțit că lipsea ceva anume. Era totul cum trebuie. Ceea ce este mare lucru, chiar și în această clasă. Sandero e mai competitiv ca niciodată, iar doar cei care au greață la vederea siglei Dacia (nejustificată, vă asigur) vor opta pentru altceva în același buget. Mai dotat nu va fi sau nu fără o reducere de la dealer. Iar de mers, Sandero poate să țină pasul cu un Clio echivalent fără nicio grijă. Iar asta nu era aplicabil până de curând.
Aveai nevoie de cineva cu veleități de pilot la volanul lui Sandero și de un șofer obișnuit în Clio. Nu mai este cazul, dacă mă întrebați pe mine. Sunt foarte apropiate Sandero și Clio acum. Atât de apropiate, încât ar exista și riscul unei mici canibalizări la vânzări. În special în Europa de Vest, unde oamenii văd cu alți ochi marca din Mioveni. La noi, Sandero va avea vânzări bune datorită prețului de intrare în gamă, iar Clio va miza pe partea de design.
Dar tot e bine. Dacia are o mașină tare competitivă în clasa mică, iar concurența, care oferă motorizări comparabile, nu aduce prea multe lucruri în plus. Nu și fără bani în plus, cel puțin. Iar fix asta e ghimpele din coastă în clasa mică. Bugetul limitat al clientului. Dacia ar trebui să aibă câștig de cauză în majoritatea cazurilor. Cifrele de vânzări vor confirma.
Prima impresie
Sandero este plăcut de condus într-un regim temperat, dar dacă abordezi viteze mai ridicate, vei remarca o direcție ceva mai ușoară decât ai fi dorit. Necesită obișnuință, nimic mai mult.
Date tehnice
Motor L3, benzină turbo, transversal față – Cilindree 999 cmc – Putere 91 CP la 5000 rpm – Cuplu maxim 160 Nm la 3750 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu șase trepte – L/l/h 4088/1848/1499 mm – Masă proprie 1.127 kg – Volum portbagaj 410–1.455 l – 0–100 km/h 11,7 s – Viteză maximă 178 km/h – Consum mixt 5,1 l/100 km – Emisii CO2 116 g/km – Preț 11.850 de euro pentru varianta testată, TVA inclusă
Verdict
În mod evident cea mai bună mașină de clasă mică făcută de Dacia. Până acum. Viitorul acestei mărci, renăscută în 2004 cu primul Logan, este luminos. Are soluții practice, cele mai mici prețuri și, mai nou, modele care merg la fel de bine ca rivalii din clasă.