Am testat noul Sandero Stepway și ne-am dat seama de ce îl vor cumpăra străinii în volume mari.
Stepway adăugat după Sandero nu pare a fi mare lucru la prima vedere, sau nu părea la început. Zece ani mai târziu, europenii preferă varianta Stepway a lui Sandero, iar Logan va mai fi vândut în Europa de Vest doar pe piețele unde sunt mulți români, cum ar fi Spania.
Încă de la generația a doua, Sandero Stepway este model de sine stătător, iar acum se vede asta mai mult ca niciodată.
Rezultatul este o mașină plăcută la condus, cu scaune corecte pentru anul 2020 și cu un aspect care va atrage privirile și mai departe de ziua primului test național. E greu să spun că este frumoasă, dar arătoasă este un cuvânt potrivit aici. Iar interiorul este din același film: arată modern, are finisaje mai bune ca niciodată și tehnologie cât cuprinde în limita bugetului dat.
Singurul lucru care o trage în jos în opinia celor de pe margine este sigla de pe grilă și de pe volan. Ceea ce este tare greșit și asta se vede prin vânzările din Europa de Vest. Da, ei nu au avut Dacii vechi și poate de aceea văd această marcă cu ochi limpezi. Cum ar trebui să o vedem și noi, de altfel.
Dacia nu mai este ce era. Și asta e bine. Acum, avem un model de clasă mică, cu spațiu apropiat de o compactă, cu dotări potrivite și la cel mai bun preț din segment.
Nu ai cum să îl bați la acest aspect și acum merge mai bine pe șosea. Varianta testată avea o motorizare TCe de 100 de cai-putere, livrați doar când merge pe benzină, respectiv 90 CP când rulează pe GPL. Nu simți diferența dintre cele două tipuri de carburanți la rulare.
Ai un comutator pentru a trece pe GPL și atunci îți sunt afișate, elegant, pe computerul de bord, toate datele legate de acest carburant pe ceasurile de bord. Integrare fără reproș. Direcția și suspensia sunt orientate spre confort, dar fac față dacă ești ceva mai grăbit. Confortul este peste ce ne-a oferit Dacia în clasă până acum, iar totul merge exact cum trebuie. Frânele sunt adecvate puterii din dotare, iar Sandero Stepway se simte încrezător pe drum. Bravo, Dacia!
Prima impresie
Implementarea barelor de pe plafon este ingenioasă. Și mașina arată mai bine ca niciodată. Se simte ușor că este un Sandero înălțat, dar era și normal în contextul dat.
Date tehnice
Motor L3, benzină+ GPL, turbo, transversal față – Cilindree 999 cmc – Putere 101 CP la 5000 rpm (benzină); 90 CP pe GPL – Cuplu maxim 170 Nm la 2.000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu șase trepte – L/l/h 4099/1848/1535 mm – Masă proprie 1.209 kg – Volum portbagaj 410–1.455 l – 0–100 km/h 11,9 s – Viteză maximă 177 km/h – Consum mixt 4,2 l /100 km (GPL) – Emisii CO2 114 g/km (GPL) – Preț 12.950 de euro în varianta testată
Verdict
Dacia a primit, în sfârșit, tehnologiile actuale ale Renault și se simte. Iată că ies mașini competitive și plăcute din Mioveni. Sandero Stepway poate fi cumpărat și din motive emoționale.