A doua generatie Nissan Qashqai a ajuns la maturitate si propune un interior mai spatios, motoare mai eficiente si sisteme de asistenta moderne.
Qashqai este un model crucial pentru Nissan. A schimbat practic gama destinata Europei de la modelele clasice Almera, Primera la crossovere.
Prima generatie Qashqai a fost practic o Almera suprainaltata avand formatul unui model compact. De la 100.000 unitati planificate initial, s-a ajuns la o cadenta anuala de 250.000 unitati.
Noua generatie marcheaza o schimbare profunda. A doua generatie utilizeaza in premiera noua platforma pentru modelele compacte si de clasa medie ale grupului Renault-Nissan.
40 kg
Cu atat este mai usor noul Qashqai
99-129 g/km
sunt emisiile noii game de motoare
439 litri
este volumul portbagajului
Proportiile sunt usor schimbate, Qashqai fiind putin mai lung, mai lat dar mai scund, ceea ce ii confera o alura mai sportiva. Spatiul interior a crescut sensibil si in spate se ofera mult mai mult loc pentru genunchii pasagerilor. Practic, in spatele spatarelor scaunelor fata si genunchii pasagerilor din spate este loc mai mare de o palma. Si locul la cap este mai mare, inaltimile interioare fata si spate fiind mai mari cu 10 mm.
Volumul portbagajului a crescut cu 20 de litri la 439 litri. O versiune plus 2 nu va mai fi oferita, al treilea rand de scaune fiind disponibil optional in Nissan X-Trail. Podeaua portbagajului este inteligent proiectata. Prin rabaterea banchetei, suprafata de incarcare este plana, iar podeaua este din doua segmente, al doilea segment putand fi utilizat pentru configurarea portbagajului.
Noul Qashqai este cu 40 kg mai usor decat inainte dar acest lucru poate fi pus si pe seama faptului ca Nissan a renuntat la puntea spate multilink pentru versiunile 4×2, aceasta fiind disponibila doar la versiunile 4×4. Insa putini vor observa acest lucru deoarece Nissan a introdus amortizoarele cu doua pistoane si noul sistem Active Ride Control care pe drumuri bune suplinesc cu brio lipsa puntii multilink pe spate.
Per total, la prima proba de condus, putem spune ca rafinamentul – un punct slab al vechii generatii – a evoluat mult in directia buna, noul Qashqai fiind fiind mai silentios si mai confortabil.
Nissan ofera patru motorizari pentru noul Qashqai:
- – doua motoare turbo pe benzina noi de 1,2 litri cu 115 CP si 1,6 litri cu 150 CP
- – doua motoare turbodiesel de 1,5 litri cu 110 CP si 1,6 litri cu 130 CP.
Versiunea diesel de 130 CP poate fi combinata cu transmisia CVT X-Tronic sau cu tractiunea integrala, fiind singura motorizare disponibila cu tractiunea integrala.
Dinamica pe sosea a fost imbunatatita gratie posibilitatii reglarii directiei in doua moduri (Sport si Normal) si noului sistem Active Trace Control care aplica franele pentru a reduce subvirarea cand se intra prea tare in viraje.
[table id=442 /]
Punte forte
– rafinament imbunatatit substantial
– confort si insonorizare mai bune
– motor de 1,2 litri excelent pentru o versiune de baza
– dieselul de 1,6 litri rafinat si potent
– spatiu interior marit, portbagaj modulabil si mai mare
– calitate si materiale mai bune
Puncte slabe
– cutia CVT nu favorizeaza dinamica
– o singura versiune 4×4
– spatarul banchetei nu mai poate fi reglat sub unghiuri diferite
– punte semirigida la versiunile 4×2 (nu afecteaza totusi dinamica)
– motor diesel 1.5 dCi relativ zgomotos
Verdict
Noul Qashqai ofera un interior mai spatios si mai rafinat si o gama de motoare eficiente, este mai matur si mai elegant. Pentru 1.6 dCi preferam optiunea cutiei manuale in locul celei CVT. Din pacate nu se ofera decat o singura versiune 4×4.