Ford a actualizat bestsellerul său din segmentul vehiculelor comerciale cu capacitatea de o tonă. Transit Connect oferă acum productivitate sporită şi sisteme avansate de asistenţă.
Ford domină piaţa de vehicule comerciale din România, cu o cotă de 15% şi lideri de piaţă în aproape toate segmentele relevante. Între aceştia se remarcă Transit Custom, autoutilitara cu o capacitate de o tonă care a dat tonul în materie de siguranţă la lansarea din 2012. Transit Custom a fost, atunci, primul van care a obţinut mult râvnitul premiu EuroNCAP – calificativul de cinci stele la testele de impact.
Pentru actualizarea de la jumătatea vieţii, Ford a ridicat şi mai mult ştacheta, introducând în segment cele mai avansate sisteme de siguranţă. O premieră pentru acest segment este tempomatul inteligent, care citeşte indicatoarele rutiere şi ajustează automat viteza pentru ca şoferii să rămână în limitele legale de viteză. în plus, dispune de asistent de bandă şi sistem precoliziune cu detectarea pietonilor
Din punct de vedere estetic, partea frontală a fost actualizată cu noua imagine de marcă Ford, incluzând acum lumini de zi cu LED cu o nouă semnătură luminoasă. Faruri cu xenon sunt, de asemenea, disponibile opţional. Interiorul este mult mai profund schimbat, cu o planşă de bord nouă inspirată de noua generaţie Fiesta. în urma feedback-ului primit de la utilizatori au fost suplimentate spaţiile de depozitare din habitaclu, iar ergonomia comenzilor a fost îmbunătăţită.
Pentru versiunile superioare, atracţia o reprezintă ecranul flotant al sistemului de infotainment SYNC 3, cunoscut tot de la Fiesta. Acesta poate fi configurat cu dimensiuni de până la 8 inchi, asigurând o interfaţă fluentă şi prietenoasă la principalele funcţii ale maşinii. de asemenea, asigură interconectarea cu telefonul mobil prin Android Auto şi Apple CarPlay.
Clienţii lui Ford Transit Custom pot alege între cele trei versiuni de motorizare EcoBlue de 2,0 litri, cu puteri de 105 CP, 130 CP şi 170 CP. Prima treaptă de motorizare este disponibilă şi în versiunea ECOnetic, cu un consum redus (5,7 l/100 km) şi un nivel de emisii de CO2 de numai 148 g/km.
La proba conducerii, am apreciat cel mai mult versiunea de 130 CP, testată pe un Transit Custom încărcat cu un lest de 400 kg. Dieselul EcoBlue s-a dovedit foarte rafinat şi chiar vivace, cu un nivel redus al vibraţiilor şi un zgomot redus în cabină. Versiunea de 105 CP a fost un companion tolerabil, chiar dacă pregătirea depăşirilor, spre exemplu, trebuie să fie ceva mai laborioasă. La cealaltă extremă, motorizarea de 170 CP este vivace, potrivindu-se foarte bine pachetului de design al echipării Sport.