Este binecunoscut faptul ca RS vine de la Renault Sport, iar daca gasim acest simbol pe un model al francezilor, este garantat faptul ca distractia la volan este la un nivel foarte inalt.
Cu modelele din gama RS, Renault demonstreaza ca succesele ultimilor ani din Formula 1 nu sunt obtinute fara a se reflecta asupra masinilor de strada. Scopul clar al lui Megane RS este sa il detroneze pe Golf GTI din postura de lider al segmentului compactelor sportive.
In echiparea CUP: diferential mecanic fata
Francezul are avantaje clare, pentru ca ofera un motor de 250 CP (fata de 211 CP ai lui GTI), iar, optional, se poate comanda pachetul CUP, care aduce un diferential mecanic autoblocant pentru puntea fata, un tren de rulare mai rigid, etrieri vopsiti in rosu si discuri perforate.
Pe circuitul Ascari Race din Spania, unde a fost lansat Megane RS, am avut ocazia sa testam la limita capacitatile noului sportiv al lui Renault. Intentiile acestuia sunt clar subliniate din primul moment cand te-ai suit la volan: centuri de siguranta galbene, turometre galbene, scaune scoica Recaro, iar in ceea ce priveste exteriorul s-a mers si mai departe: aripi evazate pentru jante de 19 inci, spoiler fata agresiv, cu LED-uri incorporate, si o evacuare spate centrala.
Cu astfel de elemente de design e greu sa mai ai retineri. Motorul turbo de 2 litri dezvolta 250 CP, iar turbina cu tehnologie TwinScroll reduce la maximum raspunsul la solicitari. Raspunsul motorului este prompt, iar acceleratiile sunt foarte rapide.
Trenul de rulare ofera un comportament aproape neutru in viraje, puntea fata are foarte multa aderenta, iar directia sporeste placerea, fiind directa si foarte precisa. Singurul lucru care nu ne-a placut este cutia de viteze, al carei levier are o cursa prea lunga si uneori imprecisa.
Pentru impatimiti, trebuie specificat ca sistemul ESP are trei moduri de functionare: On, Sport (permite mici derapaje), Off. „Vive le Sport!
Megane RS va fi disponibil in Romania in aceasta primavara.