Am testat Chevrolet Spark – Revolutia celor mici

vezi galeria foto
Ultima generatie Spark reprezinta o adevarata revolutie pentru super-mini-ul lui General Motors.

Pentru cine s-a asteptat ca noul Spark sa fie un facelift mai complex al Matizului, surpriza a fost una de proportii. Preluand aproape in intregime designul conceptului Beat prezentat la New York in 2007, Chevrolet Spark se dovedeste un competitor serios in clasa sa, cu finisaje si performante foarte bune.


Chiar daca este cu 14,5 cm mai lung decat predecesorul, noul Spark are o lungime de 3,64 metri, cu 10 cm mai putin decat un Opel Agila. Spatiul interior este foarte bine gestionat, iar optiuni rare in aceasta clasa (cum ar fi bancheta rabatabila fractionat 40:60) contribuie la modularitatea excelenta a acestui model.

La nivelul motorizarilor, Spark dispune de doua unitati pe benzina, ambele cuplate la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte. Etajarea treptelor este destul de lunga, astfel ca, la viteze de autostrada, reprizele sunt destul de anemice. Dar rostul lui Spark este in oras, acolo unde se descurca admirabil, fiind agil si manevrabil. Motorul este destul de vioi la turatii mici si medii, dar in plaja superioara pierde din suflu. Insonorizarea este, de asemena destul de aproximativa, zgomotul motorului fiind pregnant la peste 3.000 rpm.


Directia este precisa si placut dozata, iar suspensia face un compromis reusit intre confort si tinuta de drum. Spark are meritul de a ramane stabil la viteze de autostrada, chiar daca franarea necesita un efort mai mare la pedala decat te-ai astepta de la un model de clasa mini.
In echiparea de baza, care se va vinde la un pret de 6.999 euro cu taxe incluse, Spark beneficiaza de cu sase airbaguri dar fara radio, aer conditionat sau volan reglabil. Spark+ aduce geamurile electrice fata, radio cu suport mp3, inchiderea centralizata si, optional, aer conditionat, acesta din urma fiind standard de la versiunea LS.


Versiunea de varf dispune de jante de aliaj, comenzi audio pe volan, climatronic, computer de bord si senzori de parcare.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE