Audi A5 Sportback 3.0 TDI – Practica alaturata sportivitatii

vezi galeria foto
Dupa coupe si cabrio, Audi lanseaza a treia versiune de caroserie pentru A5. Sportback este un sedan cu patru portiere si o linie a caroseriei de coupe.

Pentru modelul A5, Audi a ales o cronologie neobisnuita in lansarea celor trei caroserii prezentate pana acum, pentru ca, in mod normal, producatorii lanseaza ca prima versiune un sedan cu patru portiere, care apoi este urmat si de alte versiuni.


A5 s-a nascut in anul 2007, cu o caroserie veritabila de coupe, si a fost urmat in anul 2009 de versiunea cabrio, iar acum de cea mai noua varianta a sa: Sportback. Principalele modificari ale acestuia, fata de A5 Coupe, sunt un ampatament marit cu 6 cm, o lungime mai mare cu 8 cm si doua usi suplimentare.

In materie de design, Sportback a suferit modificari doar in ceea ce priveste linia laterala, pentru ca designul partii frontale si al celei din spate a ramas neschimbat. Un aspect placut in materie de design este faptul ca la toate cele patru portiere nu exista rama pentru geam.


In interior, in partea din fata, gasim deja cunoscuta consola Audi MMI si, practic, aceleasi comenzi ca si la Coupe. Principalele modificari sunt, in mod evident, in partea din spate, unde exista mai mult loc pentru pasageri. Doar la nivelul spatiului pentru cap s-au facut sacrificii, si, din cauza formei de coupe vor exista probleme pentru persoanele mai inalte de 1,85 m. Bancheta spate se poate rabata 1/3 – 2/3 si creeaza o suprafata plana cu portbagajul, care are acum un volum util de 480 de litri, iar gura portbagajului este foarte larga si, in caz de nevoie, permite incarcarea unor obiecte voluminoase.


Fata de versiunea Coupe, A5 Sportback ofera mai mult spatiu si poate acomoda intr-un mod mai practic patru pasageri, iar accesul la locurile din spate este in mod clar mult mai facil.

Masina de test a fost echipata cu binecunoscutul motor V6 3.0 TDI, care dezvolta o putere de 240 CP, transmisi catre suprafata de rulare prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj S-Tronic cu 7 trepte si a sistemului de tractiune integrala quattro. Optional (1.090 euro), A5 Sportback poate fi echipat cu un diferential cu alunecare limitata pentru puntea spate.



Audi Drive Select

In ciuda greutatii de 1.720 kg, Sportback este o masina foarte agila. Motorul face fata cu usurinta oricaror solicitari, trage liniar pana in jurul valorii de 4.500 rpm, iar vitezele ridicate se pot atinge cu usurinta. Acesta este ajutat de rapiditatea cu care cutia de viteze S-Tronic schimba treptele si de excelentul transfer de putere realizat de tractiunea integrala quattro si diferentialul cu alunecare limitata de pe puntea spate. Acesta are un rol foarte important in dinamica lui Sportback pentru ca poate transfera cuplul motor, in functie de necesitate, individual pe fiecare roata a puntii spate si astfel poate „impinge masina pe traiectoria impusa de sofer.


Directia este si ea foarte precisa si are o asistare corecta, in functie de viteza de deplasare a masinii. Nu trebuie uitat nici Audi Drive Select, care permite selectarea a patru moduri diferite (Confort, Auto, Dynamic, Individual) pentru functionarea motorului, cutiei de viteze, suspensiei si diferentialului spate.

Un plus de practicalitate este binevenit in familia A5, pentru ca acum, alaturi de un caracter sportiv si un interior premium, Sportback dobandeste atuurile necesare pentru a atrage o clientela noua.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE