Atenţia la detalii atinge perfecţiunea, designul este atemporal, tehnologia, de ultima oră, iar orice şofer îşi poate găsi ritmul optim de parcurgere a kilometrilor, graţie multitudinii de setări disponibile.
Cei 5 metri lungime nu ar fi ceva neobişnuit pentru această clasă, dar când vin combinaţi cu o lăţime de 2,11 metri şi o înălţime de 1,42 metri, putem trage concluzii uşor: lungime de sedan mare, înălţime de model sportiv, lăţime de limuzină. Spre exemplu, Audi A7 este cu doar 7 cm mai înalt decât sportivul TT, cu doar 4 centimetri mai îngust decât marele A8 şi cu 23 de centimetri mai lung decât practicul A5. Spectaculoase sunt farurile cu matrice LED, precum şi stopurile cu LED unite minunat de elementul central poziţionat de-a lungul hayonului. Dungile portocalii care curg de-a lungul blocurilor optice odată cu activarea semnalizatoarelor nu sunt un element de noutate, dar rămân la fel de reuşite.
Geamurile laterale duble te izolează de mediul înconjurător. Scaunele Sport ale variantei S-line sunt suficient de late astfel încât să fie şi confortabile, au reglaj electric şi memorii. Uşile au sistem soft-close, scaunul se retrage să-ţi faciliteze urcarea în maşină, iar centura te strânge la plecare. Ai senzaţia că maşina nu e doar un amalgam de metal, cauciuc şi plastice, ci o fiinţă vie inteligentă. Senzaţie rară.
Audi Virtual Cockpit vine cu un ecran de 12,3 inchi, iar afişajul configurabil, care îţi poate arăta şi indicaţiile sistemului de navigaţie, este foarte util. Totuşi, am simţit lipsa unui sistem Head-Up display pe modelul testat. Pentru A7, nemţii nu au făcut rabat la ecrane: Virtual Cockpit, display-ul central cu sistemul de operare Audi MMI, iar, sub acesta, ecranul tactil cu feedback haptic pentru comenzile de climatizare. Acesta din urmă poate fi folosit şi pentru a scrie destinaţia pentru sistemul de navigaţie şi permite introducerea de cuvinte întregi sau numere, nu doar litere sau câte o cifră. Ingenios, însă nu neapărat practic până la capăt. În timp ce display-ul central este suficient de sus pentru a nu-ţi lua privirea de mult de la drum, când ajungi să te uiţi în jos ca să modifici ventilatorul sau temperatura, este o problemă. Cele mai utilizate comenzi, precum cele de climatizare, ar trebui să fie în continuare disponibile prin butoane fizice. În timp ce tehnologia poate simula apăsarea chiar pe ecranul tactil, nu poate imita şi forma.
Lăsând acest aspect la o parte, noul A7 este la fel de inteligent pe cât este de frumos. Un pachet consistent de asistenţi şi sisteme există la bord, dintre care menţionez asistentul adaptiv pentru condus, cel pentru manevre de ocolire şi evitare, asistentul pentru virare şi sistemul Audi pre sense. Sistemul de camere 360 acoperă întreaga zonă din jurul maşinii, oferind o imagine de ansamblu. Interiorul finisat cu inserţii de aluminiu şi plastic lucios arată spectaculos şi se potriveşte de minune cu liniile futuriste ale marelui coupé cu patru uşi. Varianta testată era quattro, cu diferenţial sport, care împarte puterea variabil între roţile din spate ale maşinii pentru un comportament mai bun în viraje. Manevrabilitatea este de invidiat. Chiar şi în cazul schimbărilor bruşte de direcţie, Audi A7 se redresează imediat pe traiectoria dorită. Direcţia este extrem de precisă.
Pasagerii din spate sunt răsfăţaţi cu scaune încălzite, propriul afişaj capacitiv pentru sistemul de climatizare, mufe USB şi guri de aerisire atât centrale, cât şi în rama uşilor. Cei cinci metri şi hayonul lung înseamnă şi suficient spaţiu în zona capului. Odată deschis, te încearcă o senzaţie de uimire. De obicei, maşinile din clasa mare nu au şi cele mai spaţioase portbagaje, însă Audi A7 face excepţie. Cel puţin un adult ghemuit încape în portbagajul lung, chiar dacă nu şi foarte adânc, asta ca să vă faceţi o idee despre capacitate.
Indiferent de modul de condus selectat (Individual, Confort, Auto, Efficiency sau Dynamic), este greu de ignorat răspunsul motorului de trei litri şi 286 de cai-putere. Purtând indicativul 50 TDI, dieselul produce un cuplu masiv (600 Nm) şi transmite putere către roţi prin intermediul unei cutii Tiptronic cu 8 trepte. O echipă perfectă, şi trebuie ţinut cont că acest propulsor impresionant este abia motorizarea de bază. Cursa este axată pe confort, suspensia absorbind bine orice denivelare sau groapă.
Verdict
Un model complet, din toate punctele de vedere. Puternic, spaţios, luxos şi extravagant. Există puţine maşini impresionante din toate punctele de vedere, iar Audi A7 este una dintre ele.
Audi A7 50 TDI quattro
Avans (20%): 11.414 euro
Perioadă de finanţare (luni): 48
PERFECT LEASING cu rată lunară de 606 euro fără TVA
Disclaimer: Rata este valabilă prin
Porsche Leasing România IFN SA pentru Audi A7 50 TDI quattro 286 CP, preţ 57.068 euro fără TVA cu bonus financiar scăzut, produs PERFECT LEASING, perioadă de finanţare 48 luni, avans 20% (11.414 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 5,59%, volum finanţat 45.654 euro, rata nu include CASCO şi TVA. Oferta se adresează persoanelor juridice şi se supune unor termene şi condiţii.