Audi Q5 – Fascinatia tehnologiei

Q5 a fost promovat de Audi ca un SUV cu temperament sportiv. In versiunea 2.0 TFSI, aceste aspiratii sunt perfect indreptatite.

Cu dimensiuni ceva mai mari decat ale unui SUV compact (Mercedes GLK este cu 10 cm mai scurt, in timp ce Volkswagen Tiguan – cu 20 cm), Audi Q5 isi propune sa ofere acestui segment un ingredient neglijat de ceilalti producatori: agilitatea. Q5 nu este, cel putin din acest punct de vedere, un Q7 intrat la apa.

Mai putin opulent decat fratele sau mai mare, Q5 ramane fidel sloganului Audi („progres prin tehnologie“), reusind sa impacheteze tot ce are mai bun in acest moment grupul Volkswagen in ceea ce priveste solutiile tehnice.

Astfel, motorul pe benzina de 2 litri TFSI a fost complet reproiectat. Turbocompresorul, injectia directa de combustibil si controlul variabil al deschiderii supapelor contribuie la performantele excelente (211 CP si un cuplu maxim constant intre 1500 si 4200 rpm, de 350 Nm). Cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj S-tronic cu sapte trepte, permite atingerea vitezei de 100 km/h in 7,2 secunde, in conditiile unei viteze maxime de 222 km/h. In trafic, aceste performante te pot scoate din situatii dificile, Q5 mascand foarte bine greutatea celor 1,8 tone.

Q5 nu este un Q7 intrat la apa
In afara dotarilor pentru siguranta pasiva, lista dotarilor standard a lui Q5 nu impresioneaza. Sigur, sistemul climatronic poate fi atractiv, la fel ca si luminile de zi sau sistemul de asistenta la coborarea in panta, dar, daca nu bagi putin mana in buzunar, nu te vei putea bucura cu adevarat de ceea ce are de oferit Audi Q5. Spre norocul nostru, masina de test a fost configurata „romaneste“: peste 21.000 euro in echipamente optionale. Dintre acestea, sistemul Audi drive select, impreuna cu amortizoarele reglabile si directia dinamica, fac parte indisolubila din personalitatea lui Q5. Pretul acestora este rezonabil – impreuna costa putin peste 2.500 de euro.

Sistemul de directie cu asistare dinamica variaza raportul de demultiplicare a directiei cu pana la 100%, in functie de mai multi factori, cum ar fi viteza, conditiile de drum si stilul de conducere. Asistata de sistemul ESP, directia poate chiar sa lucreze independent de vointa soferului, pentru a corecta traiectoria masinii in situatiile limita.

Motorizare puternica si economica
In practica, directia dinamica poate fi surprinzatoare la inceput, dar, odata ce te-ai acomodat, este foarte placuta, accentuand senzatia de sportivitate, in special atunci cand este selectat programul Dynamic din meniul Audi drive select. Pe langa comportamentul directiei, acesta modifica, simultan, raspunsul motorului, al cutiei S-tronic si al suspensiei. Chiar si in modul Comfort, suspensia ramane suficient de ferma pentru a asigura o tinuta de drum pe care multe berline si-ar dori-o. Daca la configurare ai bifat si sistemul de navigatie, in meniul sistemului MMI poti selecta un al patrulea mod al sistemului Audi drive select, configurabil de catre conducatorul auto.

Sistemul de tractiune integrala quattro este furnizat de Haldex si distribuie cuplul in raport de 40:60 intre puntile fata si spate. In functie de starea terenului, se poate beneficia de un maxim de 65% pe puntea fata, respectiv maxim 85% pe spate. In afara carosabilului, Q5 se descurca foarte bine, trecand fara ezitare peste pasajele cu aderenta scazuta.

taguri
Adaugă un comentariu