Audi Q8 – SUV-coupé cu lux de A8

Noul Audi Q8 este vârful gamei SUV de la Ingolstadt. Prezența sa impunătoare încearcă să atragă respectul fanilor concurenței.

Nu este pentru prima oară când ne întâlnim cu un astfel de SUV-coupé. Audi doar a întârziat „puțin' la petrecere. Forma a devenit deja sinonimă cu BMW X6, care a debutat în urmă cu zece ani. Totuși, Audi aduce elemente noi pentru Q8. Designul este extravagant și se impune cu formele agresive. Partea din față este dominată de grila octogonală, pe care o vom vedea de acum pe toate modelele SUV de la Audi. Ușile nu au ramă, iar partea din spate prezintă o banda luminoasă care creează un joc interesant de lumini atunci când se deschide autoturismul din cheie.

Chiar dacă numele sugerează o clasă peste Q7, mărimile fizice ne spun altceva. Q8 este mai scurt cu 66 mm și mai scund cu 35 mm decât fratele Q7 cu care împarte platforma. Doar lățimea este mai mare, fiind cu 27 mm mai lat. Pentru moment, noul Audi Q8 este disponibil doar în varianta 50 TDI. Sub capotă avem un propulsor V6 de 3.0 litri care produce 286 CP și un cuplu maxim de 600 Nm. În mod evident, motorul se aliniază la normele de emisii Euro 6d-Temp.

Interiorul omologului lui X6 de la Audi este foarte asemănător cu cel de la noul A7 Sportback. Aproape toate butoanele fizice au fost eliminate, ceea ce înseamnă că avem un aspect modern și curat, care inspiră noblețe. Materialele alese sunt din cea mai bună calitate, iar scaunele oferă un confort desăvârșit.

Citește și:

ŢEPE URIAȘE cu maşini SECOND din Germania! Citeşte ca să nu plângi după BANI în arestul Poliţiei

CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!

Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist

Milioane de ŞOFERI fericiți! Se dă LEGE pentru ieftinirea benzinei! De când se aplică

Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie

 

Aproape toate funcțiile mașinii se controlează prin intermediul celor două ecrane touchscreen amplasate central. Ecranul din partea de sus a bordului facilitează interacțiunea cu setările mașinii, cu sistemul de navigație și conexiunea cu telefonul mobil. Ecranul amplasat deasupra selectorului cutiei de viteze are rolul de a controla climatizarea și funcțiile de siguranță activă. Interesant este modul de interacțiune cu acestea. O apăsare simplă nu va fi suficientă, acestea trebuie apăsate ferm, iar atunci când s-a înregistrat comanda, ecranul va produce un răspuns haptic. Al treilea ecran este cunoscutul Audi Virtual Cockpit, care oferă absolut toate detaliile necesare.

Și cum se conduce noul Q8? Nu este un hot hatch, dar nici nu se face de râs. Suspensia pneumatică ajută mașina de peste două tone să stea permanent pe trasă. Gabaritul acesteia necesită puțină acomodare pe străzile mai înguste, iar răspunsul cutiei de viteze, chiar și în modul Dynamic, este uneori întârziat, turația motorului nefiind întotdeauna în zona optimă de cuplu a motorului.

Spiritul practic nu a fost sacrificat, astfel că portbagajul dispune de minimum 605 litri, iar locurile din spate oferă un spațiu generos, atât la cap, cât și la picioare.

Verdict

Aspectul extravagant al noului Audi Q8 este completat de tehnologia care abundă și creează un pachet atrăgător pentru fanii modelelor SUV-coupé consacrate de la BMW și Mercedes.  Experiența pilotării mai alerte este puțin stânjenită de răspunsul uneori întârziat al cutiei de viteze.

Finanțare prin

Porsche Leasing

Adaugă un comentariu