Increderea pe care Audi o arata in motoarele lor diesel nu ne mai poate surprinde deloc in aceste timpuri. Acronimul TDI este deja celebru si in cursele de motorsport, asa ca pentru modelele de strada totul pare normal, chiar daca vorbim despre un TT, model cu pretentii sportive.
La jumatatea anului 2008, TT a primit binecunoscutul motor diesel cu cilindreea de 2 litri, care produce 170 CP si 350 Nm. Acesta transmite puterea catre suprafata de rulare prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte si a sistemului de tractiune integrala quattro.
Propulsorul diesel se tureaza usor, este placut in utilizare, are o valoare de cuplu maxim care porneste de la o turatie joasa si este oferita constant, pe un plafon larg de turatii. Desi cifrele de pe foaia tehnica sunt mai slabe decat ale propulsorului 2.0 TFSI, motorul diesel ofera reactii specifice cuplului motor mai mare, iar capitolul „consum este unul la care exceleaza. Practic, in aceasta clasa nu exista termen de comparatie, pentru ca niciun alt model de aceste dimensiuni si cu o configuratie de 2+2 locuri nu este oferit cu un motor diesel.
Directia este incisiva si foarte comunicativa, iar combinatia cu trenul de rulare rigid si sistemul de tractiune integrala fac din TT o masina agila si dinamica. La limita, masina are o mica tendinta de subvirare, iar uneori este dificil de interpretat ce reactie va avea, din cauza transferului de putere permanent dintre punti. In interior, ambianta premium este prezenta, materialele fiind de o calitate specifica Audi.
Pentru locurile din spate, nu va faceti planuri, deoarece acestea pot acomoda maxim doi copii mici, spatiul pentru genunchi si cap fiind extrem de redus.
In versiunea testata, Audi TT este singura alternativa diesel existenta pe piata pentru un coupé dinamic, agil si economic.