BMW 220d Cabriolet − Fericirea vine acum și cu motor diesel

vezi galeria foto

Decapotabilele sunt un simbol al libertății, un antidot la stresul cotidian, iar noul BMW Seria 2 Cabriolet promite asta chiar și cu un motor diesel.


În trecut, de fiecare dată când te gândeai să optezi pentru o decapotabilă, inevitabil te loveai de costuri de întreținere mari și de un consum de combustibil nu tocmai convenabil. Cu excepția cazului în care erai un burlac cu venituri generoase, era de-a dreptul hilar să ascunzi gaura din bugetul familiei, mai ales că justificările raționale erau tot timpul din spectrul penibilului.

Însă, cu opțiuni precum noul BMW 220d Cabriolet, raționamentul unui cabriolet economic nu mai pare atât de imposibil. Asta dacă poți să asociezi spiritul libertin al unei mașini cu plafon decapotabil cu țăcănitul specific unui diesel. Și cu toate astea, această Seria 2 arată că se poate.


Oricum, pentru că vorbim de o decapotabilă, înainte de a ajunge la detalii despre partea mecanică, mult mai important este modul în care arată aceasta. Și poate că este un aspect pur subiectiv, însă cine nu este îndrăgostit de modul în care arată Seria 2, atât în versiunea coupe, cât și cabriolet, clar are o problemă serioasă cu vederea. Bavareza este o mașină foarte frumoasă, mult mai armonioasă și mai elegantă decât vechea Seria 1. De exemplu, blocurile optice spate în forma literei L îi oferă consistență posteriorului, făcându-l să pară mai lat și mai dinamic.


Iar prin decuparea plafonului, Seria 2 a devenit o cabrioletă seducătoare, cu mult fler, perfectă pentru plimbări relaxante sub cerul liber. Comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește, aceasta este cu 72 mm mai lungă, cu 26 mm mai lată, iar ampatamentul a crescut cu 30 mm. Asta î‌nseamnă mai mult spațiu interior și implicit un confort îmbunătățit. BMW promite și un zgomot interior redus cu 4 dB, grație unei structuri cu trei straturi a plafonului textil. Acesta poate fi acț‌ionat și din mers, la viteze de până la 50 km/h, iar plierea se produce rapid, în 19 secunde. Spațiul pentru depozitarea plafonului este delimitat în interiorul portbagajului, astfel încât rămâne un volum de 280 de litri pentru bagaje chiar și atunci când se rulează decapotat.


 

Cu excepția butonului pentru acționarea plafonului și a centurilor ancorate diferit, Seria 2 Cabriolet are un interior identic cu cel al versiunii coupé. Aici, bavarezii au reușit să îmbine cu succes spiritul unui BMW autentic, într-o formă compactă, iar nivelul de echipare este comparabil cu cel al modelelor din clasele superioare.


Însă cui îi mai pasă cum arată interiorul când rulezi sub cerul albastru și simț‌i adierea vântului cum îți mângâie părul? Mersul decapotat este chiar plăcut în 220d atât timp cât nu se exagerează cu viteza. Curenț‌ii de aer ocolesc discret habitaclul, plus că există și un deflector care poate fi montat peste locurile din spate. Și poate mai important de-atât: motorul diesel nu se face auzit decât sus în ture, unde nu ajunge oricum în timpul unei plimbări relaxate.


Sub capota lui 220d Cabriolet se găsește un nou propulsor diesel de 2,0 litri, introdus în gama BMW anul trecut, care dezvoltă 190 CP și 400 Nm. Acesta rezolvă una dintre principalele surse de critici pe care le-a primit vechea unitate diesel de 184 CP− funcționarea zgomotoasă − fiind mult mai rafinat și mai discret în funcționare. Cu o curbă de cuplu constantă pe o plajă largă de turație, acest propulsor se îmbină foarte bine cu transmisia automată Steptronic în opt rapoarte, oferind multă vigoare în timpul acceleraț‌iilor. Cu pedala de accelerație la podea, 220d accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde și poate atinge o viteză maximă de 226 km/h.

Deși mai grea cu 150 kg decât versiunea coupé, decapotabila se conduce aproape la fel de bine, oferind încredere în virajele abordate agresiv. Direcția sport variabilă  are un feedback consistent, iar trenul de rulare adaptiv se mulează ușor diverselor scenarii. Cu alte cuvinte, deși este perfectă pentru plimbări relaxante, 220d Cabrio poate oricând să ofere un strop din feelingul unui roadster sportiv.

Verdict:

Urmașul Seriei 1 Cabriolet este mai elegant și mai plăcut la condus, chiar și în versiunea diesel. Tonalitatea propulsorului nu este sesizabilă în mers, iar resursele acestuia oferă performanțe foarte bune, fără a cere la schimb mult combustibil.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE