BMW 225xe Active Tourer – Transport în liniște deplină

Acest MPV este capabil să ruleze exclusiv cu propulsie electrică. Ați citit bine: propulsie!

Această modernizare accelerată a gamei BMW începe să aibă un ușor iz nostalgic! După ce bavarezii și-au călcat pe orgoliu și au lansat primul model cu motoare în trei cilindri și tracțiune față, Seria 2 Active Tourer își extinde gama și cu un model plug-in hibrid. Denumit 225xe, acesta combină aportul unui propulsor pe benzină de 1,5 litri și 136 CP cu cel al unui motor electric de 88 CP – care, spre deliciul fanilor, antrenează exclusiv puntea spate. Aleluia!

BMW 225xe PHEV

Practic, propulsia în modul electric se face doar prin puntea spate, aceeași sursă din care vine puterea suplimentară la kick-down. 225xe este capabil să ruleze chiar și cu 125 km/h fără a consuma niciun strop de benzină, iar energia stocată în baterii oferă o autonomie maximă de 41 km. Motorul electric are și rolul de a recupera energia de frânare, iar trecerea din modul de propulsie în cel de regenerare este silențioasă și lipsită de orice vibrații. Șoferul poate alege între trei moduri de rulare (ECO PRO, Comfort și Sport) și trei programe de funcționare a sistemului de propulsie (Auto eDrive, Max eDrive și Save Battery). În modul Auto eDrive, propulsorul termic și motorul electric lucrează î‌mpreună, iar în Max eDrive este prioritizată propulsia electrică. Activarea modului Save Battery menține bateria la un nivel de încărcare de peste 50%, iar plasarea selectorului transmisiei în modul Sport configurează sistemul de propulsie pentru a oferi maximum de performanță. Sună complicat? Chiar este, însă șoferul nu resimte în niciun fel alternanț‌a surselor de putere din sistem.

Având o masă proprie de 1735 de kilograme, această versiune a Seriei 2 Active Tourer este mai grea cu circa 150 kg decât un 225i xDrive. În plus, volumul portbagajului este redus de la 468 la 400 de litri, iar diferența de preț este de aproximativ 2.000 de euro în favoarea hibridului. Da, 225xe este chiar mai ieftin decât versiunea cu propulsie convenț‌ională.

BMW 225xe PHEV

Însă infrastructura care să asigure î‌ncărcarea cu energie electrică este ca și inexistentă în țara noastră, așa că singurii care vor profita pe deplin de abilităț‌ile Seriei 2 Active Tourer plug-in hibrid sunt cei care își încarcă mașinile acasă sau la locul de muncă. Totuși, capacitatea ridicată a bateriei crește eficiența energetică în orice condiții de utilizare, așa că aceia care vor opta pentru un 225xe Active Tourer vor ieși oricum pe plus. Iar spre bucuria puriștilor, în anumite momente, acesta chiar este un BMW autentic, cu propulsie spate!

 

Verdict:

Sistemul plug-in hibrid care propulsează noul BMW 225xe este prietenos cu mediul î‌nconjurător, cu condiția să nu a-buzezi de resursele sale. În plus, oferă aceeași polivalență și este considerabil mai ieftin decât un model cu propulsie convențională.

Date tehnice:

Motor termic: L3, turbo, benzină • Cilindree: 1499 cmc • Putere maximă 136 CP/4000 rpm • Cuplu maxim 220 Nm/1250-4300 rpm • Motor electric: asincron, curent alternativ • Putere maximă 88 CP • Cuplu maxim 165 Nm • Putere maximă sistem hibrid 224 CP • Transmisie: integrală • cutie automată cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4342/1800/1556 mm • Ampatament 2670 mm • Portbagaj 400 litri• 0-100 km/h: 6,7 sec • Viteza maximă 202 km/h • Consum mediu 2,0 l/100 km, • Emisii CO2 46 g/km • Preț: de la 38.880 euro cu TVA.

Adaugă un comentariu