BMW iX3: Fratele electric

Primul SUV electric al mărcii BMW este bazat pe un model cu motor cu ardere internă. Și nu e nimic greșit aici!

De obicei, nu te gândești la amprenta de CO2 a unui model. Lucrurile stau altfel pentru constructori, iar BMW nu face excepție. Din contră. BMW iX3 este proiectat să aibă o amprentă de CO2 cu 30% mai mică față de un X3 xDrive20d, iar aceasta este cu 60% mai mică atunci când este încărcat exclusiv cu energie verde.

Dar știu că nu despre asta vreți să citiți în acest test. Ci despre cum merge BMW iX3. Ei bine, de asta suntem aici! Pentru doar câteva zile, mai multe exemplare de serie au venit în România, unde le-am putut testa în voie. Primul contact a fost unul favorabil, deoarece iX3 este bine reglat și nu simți că ai pierdut ceva odată cu alegerea variantei electrice a acestui SUV. în prezent, este singurul model BMW oferit cu toate formele de propulsie din gama mărcii: benzină, diesel, hibrid plug-in și electric.

BMW X6 xDrive40d: Excentricul de deasupra norilor

Practic, opțiuni ai, trebuie doar să alegi una care se potrivește nevoilor tale de utilizare. Diferit față de un X3 vei simți masa ceva mai mare a vehiculului, pe care o poți remarca la frânare, deși pe viraje este estompată prin coborârea centrului de greutate. Rezultă o mașină agilă și plăcută în conducere. Iar autonomia este suficientă pentru călătorii extraurbane relaxate. Bateria are o capacitate adecvată (74 kWh) în raport cu clasa încare este încadrat iX3. Fanii variantelor cu tracțiune integrală ale lui X3 vor regreta configurația exclusiv cu propulsie, dar cu un set de anvelope de iarnă de calitate nu vei fi deranjat de acest aspect. Oricum, nu făceai off-road cu el, să fim serioși. Deși este produs în altă parte față de celelalte X3-uri, acest lucru nu se simte pe nicăieri. Ceea ce este o veste bună pentru fanii interioarelor BMW și nu numai.

Marca are standarde de calitate, iar acestea sunt respectate peste tot, indiferent de fabrica din care provine mașina sau piesa pe care o analizăm. Spațiul de la bord a fost afectat subtil de prezența bateriilor. Astfel, avem un portbagaj ceva mai mic, precum și o reducere a spațiului pentru picioare la nivelul ocupanților locurilor din spate. Nimic sever, însă, deci nu este o tragedie aici.

Cât despre încărcare, BMW afirmă că mașina poate să meargă 100 de kilometri după o încărcare de 30 de minute la 50 kW sau după 10 minute la 150 kW, adică la capacitatea maximă. în viitorul nu foarte depărtat, vom avea din ce în ce mai multe prize de peste 100 kW în țară.  Deci premisele sunt bune pentru cei ce visează la un SUV electric de la BMW și nu mai au răbdare până apare pe piață iNext.

BMW M440i xDrive: Haters gonna hate!

Confortul asigurat este la cotele cu care ne-a obișnuit X3, adică bun. Interiorul este bine antifonat, iar ocupanții aud doar zgomotul de vânt și cel mult zgomotul de rulare al anvelopelor, deși cel din urmă este bine estompat. La exterior, iX3 are un generator de sunet pentru a preveni pietonii. Rezultatul este gândit de Hans Zimmer și iX3 sună a un fel de navetă spațială. Nu știm încă de care parte a Forței se află în ceea ce privește Imperiul, dar poate să parcurgă 460 de kilometri în ciclul mixt WLTP, ceea ce reprezintă o autonomie bună. în realitate, computerul de bord va afișa jumătate drept estimare. Aceasta este puțin pesimistă în raport cu capacitățile mașinii, dar este în regulă puțin pesimism aici, deoarece vei fi tentat să îți conservi resursele. BMW știe să facă trenuri de propulsie electrice economice și cei care sunt familiarizați cu i3 știu cum să stoarcă toți electronii din baterie pentru o autonomie cât mai mare. Acum, se poate și cu un SUV, deci ceva mult mai practic decât un i3. Nu ne simțim dezamăgiți că nu există diferențe mari de design față de variantele cu propulsie clasică, deoarece iX3 nu arată rău și credem că sunt mulți clienți de mașini electrice dornici să nu iasă în evidență de la distanță prea mare cu acest aspect. Doar să le placă și X3.

 

Prima impresie

Integrarea sistemului de propulsie electric a fost un succes. Nu simți că mașina asta are și alte variante și penalizarea de spațiu a acumulatorilor este mică. Am fi vrut noul stil de interior BMW.

 

Date tehnice

Motor electric, AC sincron, spate – Putere 286 CP – Cuplu maxim 400 Nm – Tracțiune spate/ automată cu o singură treaptă – Acumulator Litiu-Ion, 400V, 74 kWh net, 80 kWh brut – Autonomie până la 460 km (WLTP) – L/l/h 4374/1891/ 1668 mm – Masă proprie 2.185 kg (DIN) – Volum portbagaj 510–1.560 l – 0–100 km/h 6,8 s – Viteză maximă 180 km/h (lim. Electronic) – Consum mixt 18.5-19.5 kWh/100 km (WLTP) – Preț de la 64.018 euro cu TVA inclusă, fără bonusul de la stat

BMW X5 M50d Final Edition: Asta da pensionare!

 

Verdict

Dacă vrei o mașină electrică de la BMW și nu te atrage i3, acum ai opțiuni. Mai ales dacă îți plac SUV-urile BMW. Autonomia este suficientă pentru călătoriile de zi cu zi și chiar și pentru excursii mai lungi. Deloc rău!

Adaugă un comentariu