Se spune că în viață nu le poți avea pe toate. Nu poți să fii și frumos, și deștept, îmi pare rău să te dezamăgesc. Și nici nu poți avea performanțe de mașină sport într-un SUV. Sau proporții de coupé și totodată spațiu interior suficient care să poată fi accesat ușor. Și nici consum redus de combustibil când pleci de fiecare dată primul de la semafor.
În schimb, te poți mulțumi cu câte puțin din toate – pentru că de-asta există compromisurile, nu? Așa că poți avea un SUV care atinge 100 km/h în 5,2 s și care este capabil să vireze ca o sportivă, mulțumită unui sistem de torque-vectoring similar celor mai evoluate mașini supersport. Și care arată precum un coupe însă oferă spațiu suficient pentru cinci pasageri, un portbagaj de 500 l și consumă 6,0 l/100 km.
Pare un compromis de superlative, nu-i așa? Ei bine, aceasta este cartea de vizită a lui BMW X4 xDrive35d, un frate mai sportiv și mai îndrăzneț al lui X3, model cu care împarte platforma tehnică, interiorul și aspectul zonei frontale.
Născut în contextul succesului de care s-a bucurat prima generație a lui X6, X4 se bazează pe același concept estetic, însă la o scară mai mică. Asta înseamnă că nu pare la fel de ostentativ – un avantaj în ochii unora – însă nu te aștepta să te poți mișca discret la volanul lui. Iar cu 313 CP și 630 Nm sub talpa piciorului drept, rareori ai să o poți face liniștit, pentru că explozia de cuplu, transmisă impecabil la toate cele patru roți, îți va face rapid ceafa să fie dependentă de îmbrățișarea tetierei. Sunetul celor șase cilindri în linie este de fiecare dată un catalizator eficient în secreția adrenalinei, iar direcția oferă un feedback plăcut și consistent, făcând contrabracările naturale atunci când posteriorul iese larg în viraje. Pentru că da, X4 este supravirator la limită, oferind satisfacții celor care au pilotajul în sânge. Însă nu te aștepta să te apropii de consumul mediu promis de constructor dacă apelezi frecvent la toată puterea mașinii…
Cea mai puternică versiune diesel a lui X4 oferă performanțe sportive, fără a goli rezervorul într-un ritm amețitor, așa cum se întâmplă în cazul lui xDrive35i. Silueta de coupé nu afectează latura practică, făcând acest model să pară un cumul de superlative.
Verdict:
Cea mai puternică versiune diesel a lui X4 oferă performanțe sportive, fără a goli rezervorul într-un ritm amețitor, așa cum se întâmplă în cazul lui xDrive35i. Silueta de coupé nu afectează latura practică, făcând acest model să pară un cumul de superlative.
Date tehnice:
Motor: L6, diesel, biturbo • Cilindree 2993 cmc • Putere maximă 313 CP/4400 rpm • Cuplu maxim 630 Nm/1500-2500 rpm • Transmisie: integrală, cutie automată cu 8 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4671/1881/1624 mm • Ampatament 2810 mm • Portbagaj 500-1400 litri • 0-100 km/h: 5,2 sec • Viteza maximă 247 km/h • Consum mediu 6,0 l/100 km • Emisii CO2 157 g/km • Preț: de la 62.584 euro cu TVA.