BMW X4 a crescut în dimensiuni și a devenit mai practic. Dar este la fel de sportiv? Am testat versiunea xDrive25d.
Inițiatorul conceptului sport activity coupé trece la nivelul următor cu a doua generație a lui X4. Popularitatea coupé-SUV-urilor a crescut între timp, iar Mercedes-Benz și Audi s-au alăturat segmentului, declanșând o adevărată cursă a înarmării.
Perechea mai șic a lui X3 a fost concepută deliberat mai mare (cu aproape 5 cm în lungime și 3 cm în lățime), astfel încât cei care vor prefera eleganța lui X4 să nu simtă că sacrifică ceva pentru asta. Rezultatul este miraculos: în spate stau bine chiar și pasagerii mai înalți, în timp ce portbagajul este cu doar 25 de litri mai mic decât al lui X3.
Față de generația anterioară, noul X4 este mai mare cu 8 cm, iar acest lucru se simte mai ales atunci când manevrezi în parcările înguste. E greu să treci peste asta: BMW X4 arată masiv și, la manevrele de finețe, acest lucru se simte. Stilul de coupé își pune amprenta și asupra vizibilității spre înapoi, dar miriadele de sisteme de asistență și camerele cu vedere la 360 de grade rezolvă elegant această problemă. Iar dacă tot a venit vorba, nu putem să nu remarcăm controlul foarte bun asupra sistemelor de asistență. Asistentul de bandă, spre exemplu, poate fi configurat să corecteze automat traiectoria sau doar să avertizeze șoferul prin vibrații în volan.
Din fericire, masivitatea lui X4 se estompează miraculos atunci când îl conduci dinamic. Neobișnuit de agil pentru cele 1,8 tone ale sale (e mai ușor, totuși, cu 50 kg decât predecesorul său), noul copil răsfățat al șoselelor croșetează expert viraj după viraj, fără să dea semne de oboseală. Motorizarea xDrive25d este un diesel de doi litri cu patru cilindri, care toarce atât de rafinat, încât e ușor să-l confunzi cu frații mai mari cu șase cilindri.
Citește și…
Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică
Skoda Kodiaq RS debutează în România
Accidentele rutiere ucid 1.35 milioane de oameni pe an
Nici Mercedes-Benz nu s-a gândit la asta! Ford patentează centurile încălzite
Pericol pentru circulație: podul peste Argeș de la Adunatii Copaceni
Un record inedit în SUA: 1.6 milioane de kilometri cu un Hyundai Elantra
Skoda Scala se prezintă: Înlocuitorul lui Rapid e gata de debut
Second-hand | Mazda CX-5 de la 12.000 de euro: Tinerețe fără bătrânețe
Cele mai frecvente motive pentru care autoturismul tău refuză să pornească
Cel puțin până când vine momentul abordării unor rampe mai abrupte, când unitatea biturbo devine sonoră și transmite ceva mai multe vibrații în caroserie decât ar fi regulamentar. Cei 231 CP îi asigură lui X4 prestații dinamice sportive atunci când este călcat corespunzător pe accelerație (0-100 km/h în 6,8 secunde este o declarație în sine), dar schimbările de ritm sunt mai puțin binevenite. Sunt momente în care la apăsarea accelerației se răspunde cu o pauză, uneori neplăcut de lungă. Nu putem bănui că excelenta cutie automată cu opt trepte ar avea vreo vină, ci mai degrabă un gol turbo sau (la fel de posibil) un soft de management care mai are nevoie de cizelare.
În rest, X4 știe să-și răsfețe pasagerii. Confortul la rulare este dublat de o insonorizare excelentă a habitaclului, care-i izolează practic pe pasageri de toate zgomotele din exterior.
Date tehnice
Motor L4, biturbo, diesel; Cilindree 1995 cmc; Putere maximă 231 CP la 4400 rpm; Cuplu maxim 500 Nm la 2000 rpm; Transmisie integrală/cutie automată cu 8 trepte; Dimensiuni 4752/1918/1621 mm; Volum portbagaj 525-1.430 l; Masă 1.755 kg; Viteză maximă 230 km/h; 0–100 km/h 6,8 s; Consum 5,5 l/100 km; Emisii CO2 145 g/km; Preț 55.276 de euro (TVA inclusă).
Verdict
BMW nu ne mai pune să alegem între utilitatea zilnică a unui SUV și eleganța fluidă a unui coupé. Motorizarea xDrive25d este o idee cam aspră în sarcină, dar nu i se pot reproșa performanțele, chiar dacă uneori răspunde întârziat la accelerație.