Există moduri plăcute de a atrage atenţia şi moduri şocante. Cu cât îl priveşti mai mult pe C3 Aircross, cu atât simţi că este asociabil primeia dintre cele două categorii menţionate.
C3 Aircross este promovat ca fiind un SUV. Ideea este susţinută mai ales de mărimea roţilor (ţinând cont de clasa maşinii), elementele stilistice din zona inferioară a caroseriei, designul acesteia cu referiri la tema robusteţii constructive şi aspectul părţii frontale (blocuri optice mari situate aparte de grilă, masca în două straturi, scut inferior proeminent – dar fals). Altfel, automobilul nu dispune de tracţiune integrală, deşi comutatorul sistemului Grip Control (opţional, cinci programe de rulare) şi butonul pentru Hill Descent Assist îi oferă o anume superioritate în rularea allroad faţă de cazul unei tracţiuni faţă obişnuite.
Tehnic vorbind, C3 Aircross e un MPV de clasă mică, având grad ridicat de polivalenţă. Cu aplicarea termenului „mică' ne vom opri aici. Interiorul e nesperat de mare pentru gabaritul maşinii. Avantaje pe latura practică: bancheta e fracţionabilă asimetric şi culisantă, accesul la portbagaj e lejer, habitaclul are dimensiuni generoase (relativ la tipicul clasei).
Propulsorul turbo de 1,2 litri, alimentat cu benzină, este silenţios – fapt cu atât mai remarcabil, cu cât configuraţia sa este cu numai 3 cilindri. Cutia de viteze automată EAT6 corespunde aşteptărilor de confort şi eficienţă în condiţii lejere de conducere, pentru o conducere dinamică fiind preferabilă selecţia manuală a treptelor. În acest ansamblu de caracteristici cu orientare preponderent familial-recreativă, fermitatea accentuată a suspensiei face notă un pic aparte. Pe asfalt de bună calitate, aceasta va fi apreciată, deoarece asigură un comportament rutier riguros. Cum vor apărea ceva denivelări, destui vor fi tentaţi să regrete renunţarea la acea suspensie mai permisivă – mai demult, nelipsită la Citroën.
Verdict
Amprenta originală Citroën e vizibilă clar la acest vehicul. Latura practică e bine studiată şi condiţiile de călătorie sunt plăcute. Totuşi, Citroën obişnuia să ofere suspensii mai comode.
Buna
Azi nu am cumparat numarul nou al revistei. Si nici nu cred ca o voi mai cumpara regulat daca asemenea teste- ref Aircross C3- vor mai aparea. Nu am aflat nimic despre aceasta masina, ce ati scris despre ea o puteati face privind o fotografie. Nu inteleg, ati uitat sa faceti un drive test?!