Citroen C3, un Polo francez vesel

vezi galeria foto
Prin noul C3, Citroen vrea sa ofere o alternativa la clasicul Polo. Dar alternativa lui Citroen are ceva probleme de calitate, iar pretul nu e mic.

Cu noul C3, Citroen vrea sa ofere un aer mai vesel in clasa mica. A doua generatie C3 vine cu un aer tineresc, hazliu – intr-un cuvant, este mai sic ca multe alte modele din clasa. Nu are accente retro, pentru ca cei de la Citroen nu cred in retrodesign, ci intr-o interpetare moderna a retrodesignului. De aceea, C3 este contrapropunerea lui Citroen la clasicul VW Polo.


Daca silueta lui C3 este amuzanta si atractiva, nu putem spune acelasi lucru cand il luam la bani marunti. Tema portbagajului. Acesta este destul de mare, dar are o margine de incarcare atat de lata, incat auzim inca de pe acum criticile fetelor care si-au murdarit pantalonii.

Ca ziaristi de teste, care au o metoda de evaluare bine definita, punem degetele pe rani si in interior. Probabil ca la plasticul dur de pe usi cei de la Citroen s-au targuit pentru fiecare cent si nu am vrea sa le vedem dupa trei ani de test zilnic al copiilor. Si nu am vrea sa auzim nici sunetul strident pe care il fac usile la inchidere. Suntem oare prea nemti? Nu credem.


C3 ofera un confort bun. Scaunele sunt mici si slab configurate
Alt exemplu: scaunele sunt mici si prea moi pe laterale. Dar nu te afunzi in perne, ci stai deasupra. Ciudata filozofie! In schimb, ai o senzatie de spatiu din belsug gratie parbrizului mare, panoramic.

Si la condus lucrurile sunt relative. Nu chiar toate. Pur si simplu, scaunele nu ofera sustinere suficienta. In schimb, C3 ofera un confort bun la trecerea peste denivelari scurte, insa suspensia mai moale genereaza si ruliu in curbele rapide. Totusi, te poti deplasa destul de rapid cu C3, chiar daca cutia de viteze nu este prea precisa si motorul de 1,4 litri pe benzina nu este nici zglobiu si nici silentios.


C3 va fi disponibil in Romania din aprilie-mai 2010, preturile nefiind inca anuntate. In Germania, versiunea 1,4 VTi de 95 CP costa 15.800 euro, fata de 15.810 euro pentru VW Polo 1.4 16V. La acest pret, viata lui C3 va fi foarte grea.

Prima comparatie cu Polo
Amandoua modelele au putin sub 4 metri. Dar C3 este cu 4,6 cm mai lat si cu 6,2 cm mai inalt, datorita „designului sferic. Acest lucru creeaza o senzatie de spatiu mai mare. Dar francezul are un mare handicap cantarind 1.150 kg, cu 154 kg mai mult decat Polo. Constructia usoara nu este atuul lui Citroen.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE