Citroen C4 – Schimbari subtile

vezi galeria foto
Aproape neschimbata vizual, noua gama C4 este revigorata cu doua motoare noi pe benzina, dezvoltate in colaborare cu BMW.

Cu 900.000 de exemplare vandute de la lansarea sa in 2004, C4 s-a dovedit un succes pentru Citroën. Este de inteles de ce producatorul francez nu a dorit sa schimbe foarte multe lucruri prin acest facelift.


Noutatile in cazul lui C4 sunt ascunse privirilor, cele mai importante fiind noile motoare de 1,6 litri pe benzina, dezvoltate in colaborare cu BMW. Acestea – VTi 120 si THP 150 – au la baza o arhitectura comuna: patru cilindri in linie, bloc motor si chiulasa din aluminiu si sistem de ajustare continua a deschiderii supapelor. Diferenta o face, in cazul motorului THP 150, injectia directa de benzina si turbocompresorul.

Am avut ocazia sa testam in imprejurimile Parisului ambele motoare, cu VTi 120, motorizand un foarte echilibrat C4 hatchback si THP 150 asigurand performantele coupé-ului in versiunea sportiva VTS. Ideal ca masina de familie, C4 hatchback are o suspensie setata pentru confort, in timp ce motorul este elastic, asigurand o conducere comoda, cu putine schimbari ale treptelor. Pentru un stil ceva mai sportiv, trebuie sa apesi puternic pedala de acceleratie, dar peste 3.000 rpm motorul devine destul de zgomotos. Trage totusi constant pana in zona rosie a turometrului, daca putem spune asa, in conditiile in care turometrul este afisat pe display-ul central monocrom.


Motoare cu ADN bavarez
Pentru senzatii tari, C4 1.6i THP 150 VTS asigura toata adrenalina necesara. Motorul este de un rafinament notabil, cu un cuplu maxim de 240 Nm, disponibil intre 1.400 si 4.000 rpm si un turbo-lag foarte mic al turbocompresorului. Cutia de viteze cu rapoarte relativ lungi este precisa, dar nu foarte rapida, nereusind intotdeauna sa puna in valoare performantele motorului.

Suspensia sport este mult mai rigida in cazul acestui model, favorizand parcurgerea in viteza a curbelor.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE