Ford B-Max – Mai bine mai tarziu decat deloc

vezi galeria foto
Ford debuteaza relativ tarziu in segmentul monovolumelor de clasa mica dar vine cu argumente grele intr-un segment dominat de asiatici si francezi. Primele impresii de la Munchen despre Ford B-Max.

B-Max nu este doar un alt monovolum de clasa mica, ci si primul autoturism Ford produs in Romania dupa al doilea razboi mondial. Si nu e un model oarecaree, ci un monovolum de clasa mica revolutionar prin solutiile tehnice. Montantul central mobil, ascuns in usa culisanta spate si motorul turbo Ecoboost in trei cilindri sunt argumentele lui Ford in fata concurentei.


Dupa ce l-am vazut la Bucuresti, marea curiozitate era cum se conduce noul B-Max. Bazat pe platforma lui Fiesta, compactul B-Max are un tren de rulare mai confortabil decat al lui Fiesta. Pe drumurile de buna calitate din Germania trenul de rulare ofera un confort de inalta clasa si o tinuta de drum foarte sigura, cu un ruliu redus in viraje in ciuda inaltimii tipice de van.

Ca si Fiesta, B-Max este incisiv si placut la condus, directia fiind agila.

La primul drive test am condus versiunea pe benzina Ecoboost de 120 CP. Ca si la Focus, motorul impresioneaza. Trage superb de la turatii joase, urca usor in ture si ramane silentios chiar si la peste 5000 rpm. In schimb, consumul din test la un mers mai alert s-a situat in jurul valorii de 8,5 l/100 km, cam mare raportat la promisiunile Ford. Si spre deosebire de Focus, cutia are doar 5 trepte si nu sase, ceea ce ridica consumul la viteze mari pe autostrada.


Plansa de bord este eleganta dar meniurile sunt usor confuze si necesita oarecare acomodare.

Accesul la bord este foarte facil datorita lipsei montantului central si inspate este mult loc la genunchi, dar spre deosebire de unii dintre rivalii sai, bancheta spate nu este culisanta.

Mai scump decat rivalii asiatici, Ford ofera insa mai multa calitate la rulare si motoare foarte vioaie si silentioase. Raportat la concurentii francezi sau Opel Meriva, B-Max ofera mai multa agilitate si o echipare standard mai buna. Din pacate, motoarele Ecoboost si dieselul de 1,6 litri nu pot fi comandate decat cu echiparea scumpa Titanium.


CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE