Despre Dacia Sandero s-a mai scris in revista noastra. Asa ca de aceasta data vom pune accent pe noua motorizare diesel de 85 CP. Acest motor ofera soferului un raspuns bun in pedala de acceleratie si rezerve de putere in treptele trei si patru ale cutiei de viteze.
Motorul dCi de 85 CP ofera confort la rulare, atat pentru Sandero, cat si pentru gama Logan; in cazul celui din urma, dCi-ul fiind surclasat doar de propulsorul pe benzina 1.6 litri 16V (105 CP), care nu-si va gasi loc niciodata sub capota Daciei Sandero.
De curand, Sandero a primit inca un propulsor, alimentat cu benzina – 1,2 litri 16V (75 CP), deja comercializat in cateva tari din Europa, si care este disponibil in Romania, in paralel cu cunoscutul 1,4 MPI (75 CP). Atat dCi-ul testat de noi, cat si noul 1.2 litri 16V, au valori reduse pentru emisii. Spre exemplu, 139 g/km pentru 1,2 16V.
Revenind la dieselul de 85 CP, mai trebuie mentionat si faptul ca acesta reprezinta raportul optim intre performante si consum. Acceleratiile sunt multumitoare, de la putin sub 2.000 rpm si pana pe la aproximativ 3.500 rpm, cand se plafoneaza si, evident, este foarte zgomotos. Vizavi de decibelii emisi de acesta, trebuie mentionat faptul ca aici pluseaza si compresorul aerului conditionat, la cuplarea caruia motorul vibreaza mai puternic si, asa cum am spus, este si mai galagios.
Impreuna cu acest motor, Dacia Sandero este un automobil descurcaret in trafic, care, dincolo de motor, este incurajat si de dimensiunile sale compacte. Dieselul de 85 CP ii ofera lui Sandero rezerve multumitoare de putere, pentru depasiri si recuperarea terenului pierdut in cazul franarilor. Propulsorul dCi este elastic si mai silentios in mers, in afara orasului. La rularea in limita vitezei maxime admise, 90-100 km/h, in habitaclu nu se simte decat impactul aerului cu caroseria si zgomotul anvelopelor. Turometrul nu este pozitionat foarte sus la aceste viteze, fapt pentru care consumul in afara localitatilor poate ajunge, este adevarat, cu straduinta, si la valori de 4,2-4,3 litri la 100 km rulati, caz in care achizitionarea unui automobil cu motor diesel devine rentabila din acest punct de vedere. In cazul nostru, consumul mediu obtinut in test a fost de 5,6 l/100 km.
Sistemul de suspensie este confortabil pe drumurile cariate si nu este foarte zgomotos in cazul trecerilor peste denivelari. Pe virajele stranse, Sandero se inclina pe laterale si, in ciuda faptului ca directia nu ofera un contact foarte realist cu solul, automobilul este usor de controlat, pentru ca iti comunica ce vrea sa faca. In cazuri impinse catre extrem, automobilul poate deveni subvirator.
In interior, am putut remarca materiale de culoare bej, pentru plansa de bord, scaune si pentru panourile usilor. Aceste materiale noi sunt disponibile doar pentru versiunea de echipare Prestige si nu pot fi comandate optional in cazul in care se achizitioneaza alta varianta de echipare.