Dacia Sandero SCe 75: Vocație preponderent citadină

Dacia Sandero are o nouă motorizare de bază cu trei cilindri, care înlocuiește vechea unitate de 1,2 litri/73 CP. Am fost în Croația, la Split, pentru a vedea din ce stofă este făcută noua motorizare. Iată primele impresii.

Noua parte frontală îi stă bine lui Sandero, grila cu influențe de Duster fiind condimentată inspirat de noua semnătură luminoasă a mărcii, grație noilor faruri cu lumini de zi cu LED. Blocurile optice spate au fost, de asemenea, redesenate. Impresia plăcută se continuă și în interior, unde volanul cu patru spițe dă o notă modernă interiorului. Chiar și în versiunea fără piele Soft Feel (pe echipările superioare), acesta este plăcut la atingere, oferind în plus o priză bună.

Dacia Sandero SCe 75: Ergonomie îmbunătățită

Dacia Sandero SCe 75

Revelație: claxonul este acum pe volan, o mutare foarte bună din punctul de vedere al ergonomiei. Dacia face astfel un serviciu noilor utilizatori veniți de la alte mărci, dar și ergonomiei. Tradiția, invocată adesea de Dacia pentru păstrarea claxonului pe comutatorul de lumini, a trebuit să lase loc modernismului. Pe lângă această schimbare, ergonomia este bine servită și de celelalte mutări operate odată cu acest facelift: butoanele de acționare a geamurilor sunt acum la locul lor, pe mânerele portierelor, iar comanda oglinzilor este la îndemână, în stânga volanului. Perfect, Dacia a intrat în rândul lumii.

Noua motorizare SCe 75 are cilindreea de 998 cmc , Dacia fiind primul brand din grupul Renault care o oferă. Unitatea aspirată dezvoltă aceeași putere ca și motorizarea pe care o înlocuiește (73 CP), dar are un cuplu maxim cu 10 Nm mai mic. Compensează însă cu un consum de combustibil redus cu până la 10%.

Dacia Sandero SCe 75

Încă de la pornire, noua motorizare cu trei cilindri nu se dovedește foarte silențioasă. Este păcat, pentru că noul motor este foarte bine echilibrat, cu vibrații aproape insesizabile. O insonorizare ceva mai eficientă ar fi ridicat mult gradul de confort, mai ales că zgomotele de rulare sunt foarte reduse, chiar și la viteze mari.

Dacia Sandero SCe 75: Micul motor muncește din greu

Având aceeași putere cu a motorului pe care-l înlocuiește, ne-am fi așteptat la ceva mai multă bravadă din partea micului SCe 75. Nu este cazul, confirmând încă o dată că cilindreea contează, la fel ca și diferența de cuplu. Pe drumurile destul de înclinate de pe Coasta Dalmației micul motor a muncit din greu, retrogradările fiind aproape obligatorii. Acest aspect este influențat și de etajarea cutiei de viteze, care are treptele a patra și a cincea ceva mai lungi, pentru economie de combustibil. În sarcină și cu un regim de turații ridicat, zgomotul motorului devine repede obositor, iar consumul are de suferit. Cel mai trist: depășirile devin foarte laborioase, trebuind pregătite cu atenție.

Dacia oferă noua motorizare la același preț ca și înainte ( 7.150 de euro cu TVA ). Gama de echipamente a crescut însă corespunzător. Astfel, au intrat în serviciu asistentul la pornirea din rampă și camera de mers înapoi (în funcție de echipare). În plus, noul model dispune de numeroase spații noi de depozitare în interior.

 

Fișă tehnică – Dacia Sandero SCe 75

MOTOR: L3, cilindree 998 cmc, putere maximă 73 CP/6300 rpm, cuplu maxim 97 Nm/3500 rpm. TRANSMISIE: față, cutie manuală cu 5 trepte. PERFORMANȚE: 0-100 km/h 14,2 sec, viteză maximă 158 km/h, consum mediu 5,2 l/100 km, emisii CO2 117 g/km. PREȚ (euro cu TVA): de la 7.150

 

Verdict
După acest prim test, este clar că noua motorizare de bază din gama Dacia are vocație preponderent citadină. În traficul urban, însă, nu veți avea ocazia să vă plângeți de noul SCe 75. Etajarea cutiei de viteze îl ajută destul de mult. Îmbucurător este că modelele Dacia rămân la fel de accesibile ca întotdeauna, oferind mai multă tehnologie și o gamă de echipamente îmbunătățită.

Adaugă un comentariu