Honda Civic 5D – Perfecțiune pe muchie de cuțit

Honda a lansat a zecea generație Civic, iar noi am mers până în Barcelona pentru a testa modelul japonez. Iată concluziile! În primul rând, Civic a renunțat la designul acela mult prea futurist. Dar să nu te aștepți să vezi un model calm și care poate fi trecut ușor cu vederea. Nicidecum! Noul Civic rămâne un model agresiv, cu un design sportiv, pe care îl vei putea digera după mai multe întâlniri.

Lungimea noului model a crescut cu 130 de milimetri, lățimea a primit un plus de 30 de milimetri, iar înălțimea este mai mică cu 20 de milimetri. Ampatamentul a crescut, iar poziția la volan este mai joasă cu 35 de milimetri, semn că Honda a lucrat și mai mult la dinamică. {i pentru că am intrat ușor, ușor în pâine, vă mai spunem că suspensia spate este acum una de tip multi-link, iar cei cu pretenții de sportivi pot opta pentru un set de amortizoare adaptive. Interesant pachet, nu? Din punct de vedere dinamic, noul Civic se simte excelent. Suspensia a fost setată pentru confort și putem spune că funcționează aproape fără greșeală pe denivelările scurte. Dar asta nu înseamnă că sportivitatea a fost uitată. Civic poate fi condus cu patos până la viteze destul de mari și nu vei avea senzația că pe virajele abordate agresiv mașina subvirează.

Puntea spate independentă își face treaba din plin și oferă senzația de stabilitate, chiar dacă tu ai venit mult prea tare pe un viraj strâns. Pe scurt, confortul reușește să fie îmbinat perfect cu dinamica sportivă, iar peste acest lucru nu prea ai cum să treci fără să acorzi o bilă albă. Direcția oferă și ea un răspuns foarte bun, dar ne așteptam la ceva mai mult feedback din partea ei, ținând cont că japonezii au optat pentru o casetă cu două pinioane și transmisie variabilă.

În cadrul testului am avut ocazia să mergem cu motorizările pe benzină. Honda vrea să te prindă în mrejele sale cu ajutorul noului 1.0 VTEC turbo, un propulsor cu 3 cilindri. Unitatea este extrem de vivace și jucăușă, indiferent de zona în care o utilizezi, doar că vibrațiile și zgomotul resimțite la nivelul habitaclului sunt deranjante. Iar dacă mizezi pe CVT, s-ar putea să te supere și mai mult, chiar dacă  Honda a lucrat și mai mult la insonorizare. în schimb, unitatea de 1,5 litri este ceea ce recomandă „doctorul’ pentru un fan Civic. Putere multă, turații…cam puține ce-i drept, dar o vivacitate ieșită din comun. Propulsorul funcționează foarte bine, atât în compania transmisiei manuale, cât și alături de cutia CVT. O altă bilă neagră pe care o dăm merge către CVT. Japonezii au gândit transmisia pentru a simula schimbări de trepte asemenea unei automate. Ba mai mult, în spatele volanului găsești și padele. Serios, Honda?

Așa cum afirmam și mai sus, Civic aduce o mulțime de noutăți și la interior. în primul rând, layoutul este unul mult mai ergonomic și ține cont și de pasager. în plus, încă de pe versiunea de echipare entry-level (Comfort), Civic oferă o mulțime de echipamente de top. Aici amintim de: sistem multimedia Honda Connect cu ecran tactil cu o diagonală de 7 inchi, navigație Garmin, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, sistem de asistare a menținerii benzii de circulație cu intervenție activă asupra direcției, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de avertizare a coliziunilor frontale și sistem automat de frânare cu funcție de detecție pentru pietoni. Pe scurt, o suită de elemente de siguranță pe care, pentru alte modele, ai avea de plătit serios.

Prețul de pornire pentru noua generație Civic este de 20.000 de euro cu TVA și face referire la echiparea Elegance și motorizarea 1,0 VTEC manuală. Pentru moment, această valoare este provizorie, semn că până în aprilie, când mașina va ajunge în România, lucrurile s-ar putea schimba.  Entry-levelul Comfort vine în septembrie.

Verdict

Noua generație Honda Civic este o reușită. Mașina producătorului japonez merge bine, se simte bine, și te îndeamnă să o conduci sportiv. Gama de motorizări o să fie pe placul iubitorilor de propulsoare pe benzină. Totuși, vei avea ceva de reproșat motorului de 1,0 litru, care vibrează un pic prea mult și sistemului de navigație. în rest, Civic rămâne o Honda veritabilă.

Adaugă un comentariu