Honda CR-V Hybrid are misiunea de a face uitată absența motorizărilor diesel în gama SUV-ului nipon. Cum se achită însă de această sarcină?
Se apropie finalul pentru diesel. Cel puțin la Honda, Toyota, Mitsubishi, Suzuki, Volvo, Porsche și mulți alții. Și când te gândești că totul a pornit de la un alt concern, care nu are nicio intenție de a renunța la acest tip de propulsor. Păi și ce primim în loc?, veți întreba.
Toți producătorii vin cu ceva similar aici: versiuni hibride de toate felurile, total electrice și motoare mai eficiente care merg cu benzină. Există și temerari cu pile de combustibil (hidrogen), dar se pare că hibridul este „noul diesel’ în lumea auto. Aproape toți producătorii au pregătit ceva în această direcție.
Unii o fac de peste 20 de ani, alții sunt mai noi în domeniu. Dar asta e de bine pentru noi, pentru că există în final o concurență sănătoasă pentru Toyota. Fabricată tot în Japonia, Honda CR-V Hybrid vine în întâmpinarea șoferilor dornici să se lepede de motorină, dar care au nevoie de un SUV în viața lor. Practic, poți să te bucuri de aproape tot ce îți oferea un CR-V diesel, dar cu avantajul de a rula cu motorul oprit pe distanțe scurte și cu mai multe dotări ca niciodată în această gamă.
Citește și:
Probabil cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată
Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?
Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?
Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?
Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?
Bucureștenii vor plăti impozite mai mari
Ultima parte sigur va îndulci ecuația pentru cine se întreba dacă are sens sau nu să își schimbe mașina. Ai tot ce Honda are mai bun de oferit pe acest model, în echiparea de vârf, ce-i drept, dar e deja o linie mult prea fină între volum și premium în cazul acestei mașini. Poate doar ornamentele care imită lemnul puse pe bord ar putea să îl țină pe CR-V în zona de volum. Prețul, însă, îl duce în liga unde joacă băieții mari.
Ne-a plăcut faptul că mașina a reușit să se apropie fără griji de consumul mixt WLTP. Adică nici măcar nu am făcut un efort ca să avem un consum mai mic de opt litri la sută, iar asta cu tot cu autostradă și mers urban. Doar dacă o calci sănătos vei trece de această valoare. Ceea ce e bine. Este clar că nu va avea aceleași reprize ca un diesel și că nu vei putea să mergi deosebit de tare cu acest model, dar ar fi trebuit să știi asta când ai ales un SUV hibrid, nu? Vestea bună este că Honda CR-V Hybrid are reprize bune și că poate fi atât de silențios încât are un sistem care generează sunet ca să nu fi nevoit să claxonezi pietonii.
La bord vei găsi o interfață ușor complicată, dar te obișnuiești în 15 minute cu ea. Ai spațiu din plin, atât în față, cât și pe locurile din spate, dar nici cu bagajele nu îți vei face prea multe griji. Simțim clar o orientare spre confort a direcției și a suspensiei, dar nu te lasă la greu dacă te grăbești puțin. Nu vei fi regele serpentinelor, dar vei avea un SUV bine dotat, silențios (cu excepția unei accelerări puternice) și cu spațiu pentru toată familia.
Dacă nu ești convins, te poți gândi la faptul că vei putea să scoți un consum bun odată ce înveți mașina și că nu vei sta niciodată cu grija că ai putea strica turbina sau DPF-ul. Ceea ce va face acest model să fie un pont bun la second-hand peste ani. Poate fi un companion bun și dacă vrei să ții mașina cât mai mulți ani. Și asta o spunem pentru că ar putea să-și scoată diferența de preț față de fratele său echipat doar cu motor alimentat cu benzină după cinci-șase ani intenși în mediul urban și împrejurimi.
Verdict
Chiar dacă nu îl poți comanda și cu șapte locuri, Honda CR-V Hybrid vine cu aproape tot ce ți-ai putea dori de la o mașină pentru familie. Îți lasă senzația că este o mașină pe care o poți păstra până când se fac mari copiii. Chiar dacă încă nu îi ai și abia te-ai căsătorit.