Hyundai Kona abordează zona de lifestyle între SUV-urile de clasă mică. Versiunea aceasta o face cu putere din belșug!
Acum merg SUV-urile, așa că este loc pentru toți. Pentru asta, avem modele orientate spre off-road, spre lifestyle și spre orice îți mai trece prin cap. Dacă a fost aprobat de un grup de cercetare de piață și de directorii companiei, poți să vinzi orice fel de mașină. Poate că nu ar fi avut logică un Hyundai de aproape 180 CP și cu 4×4 și caroserie în două culori acum zece sau 15 ani, dar acum are cât se poate de mult sens pe piața auto. Dacă nu vă convine, Nissan e de vină! Întâi Qashqai, apoi l-au lansat pe Juke. De acolo, a devenit clar că poți lansa un SUV mic, cu mulți cai-putere sub capotă și un design excentric și să-l vinzi mai bine ca pâinea caldă. Cea din urmă, la fel ca berlinele, nu mai este așa de populară. Nu-i nimeni de vină, nici măcar veganii și cei care au declarat război glutenului. Așa s-a nimerit.
Așa cum s-a întâmplat să-mi placă peste măsură un model care nu m-ar fi cucerit în mod normal. Nu sunt fanul acestor modele aproape fără rost în lume. Dar când au 180 CP, parcă vezi treaba altfel. Acest Hyundai ne dă senzația că trage de toți caii din dotare, iar aspectul său excentric îi lasă pe ceilalți în dubiu. Ceea ce poate fi fun. Dacă făceau un N bazat pe Kona, nu cred că s-ar fi supărat cineva. S-ar fi numit Kona N, probabil, dar nu contează.
Cutia de viteze cu două ambreiaje și șapte trepte face treabă la fel de bine ca un DSG, cum știam deja, iar sistemul 4×4 intră în funcțiune parcă pe nesimțite, cât să te ajute la viraje și în alte manevre. Nu este făcută pentru off-road, asta este clar. Trebuie să-ți iei un Duster sau un Jimny pentru asemenea ambiții în această clasă. Însă poți merge potolit prin oraș și să o calci pe coadă când ai drumul liber în față. Va fi o experiență interesantă, câtă vreme nu stai în trafic. Caz în care depinzi de sistemul Start&Stop. Dacă acesta nu are toate condițiile ca să fie activat, o să ai un consum care va fi departe de cel din fișa tehnică. Altfel, va fi rezonabil și atât.
Jantele de 18 inchi nu ne-au cucerit, fiind parcă prea mari pentru acest model și intrând în conflict cu suspensia la denivelări mici și repetate. Altfel, Kona pare rezonabil de stabilă și are o direcție agreabilă, nici prea ușoară și nici prea grea. Dacă tot suntem la bord, era să spunem că aici au uitat de lifestyle și de funky, până să auzim sistemul audio Krell pe modul concert. Altă viață, nene! Până și pe radio se auzeau bine piesele și nu distorsiona nici dacă-l dădeam la maximum. Cel puțin, din ceea ce putem noi să percepem și raportat la ce putem să mai găsim în segment.
În materie de dotări, are cam tot ce îți poți dori de la o mașină din această clasă. Pe partea de practic, mașina este agreabilă, deși are un portbagaj care pare mic. Cifrele ne contrazic: 19 litri îl despart de Golf. Deci, ni se pare. Încapi în spate și la 1,80 metri înălțime și poți să strecori trei adulți pe banchetă dacă nu îi duci departe. Acum, partea dureroasă. Kona are un preț de pornire destul de mare, iar versiunea testată costă 29.298 de euro cu TVA inclus. Dar are ofertă, ceea ce poate fi avantajos pentru voi.
Verdict
Kona poate fi o mașină interesantă cu 177 CP la purtător. Altfel, este un SUV de clasă mică destul de practic și cu certe posibilități de a-l face să fie al tău, dacă treci peste prețul de listă și mergi să ceri o ofertă. Evită jantele de 18 inchi, aduc pneuri cu balon mic, care sunt nepotrivite în țara noastră.
Regret amarnic ca am aceasta masina, 1 l cc 120 cp la 16500 de aproape 2 ani si nu datorita motorului care din contra il gasesc formidabil.
Nimic nu e cum citim in stanga si in dreapta. Am ales-o la momentul respectiv cu 3000 euro in plus fata de alta marca, doar fiindca aparent arata la exterior si interior mai bine si tot aparent echipa de saleoffice sugera o calitate aftersale ridicata.
Sa incep cu calitatea jalnica a plasticului din interior si a pielii… La pretul asta? Pana si loganul are plastic mai dur, pe maneta de viteza se curata pielea.
Sa continui cu consumul inflorit din cartea tehnica..?
Tabla foarte subtire….?
Lacul foarte subtire al vopselii?
Zilele astea am spalat masina singur si frecand cu unghia o pata am zgariat lacul.
Problemele tehnice in garantie, tratate de reprezentanta jalnic…?
La banii astia?
Trebuie sa fi nebun sa iei o masina fie si varinta mea de dotare… Noua.
Sper in schimb sa nu instaurati cenzura si ptr asta va multumesc anticipat. Oricum experienta mea nu e singura sunt sigur, sunt putin ingrijorat…. Sper sa mai am ce vinde peste 5 ani in ritmul asta.
Semneaza….. Un consumator de produs din gama prezentata mai sus contrariat de campania de promovare din ultima vreme.
Sfat : parerile ar fi mai realiste dupa o testare indelungata.