Jeep Renegade a fost recent actualizat, iar noi am profitat de prilej pentru a-l conduce cu noua motorizare cu trei cilindri.
Jeep a dat lovitura cu Renegade, pe care, la lansarea din 2014, l-a prezentat ca fiind cel mai capabil SUV din clasa mică. Acolo unde cei mai mulți competitori erau mulțumiți cu un crossover cu tracțiune față, Jeep l-a dotat pe Renegade nu doar cu motoare puternice și tracțiune integrală, ci și cu reductor – o armă teribilă în teren accidentat. Patru ani mai târziu avem un Renegade actualizat, cu motoare noi pe benzină și tehnologii moderne, dar cu foarte puține lucruri schimbate la nivelul designului. Simpaticul Renegade nici nu ar avea nevoie, de altfel, putând fi considerat deja un clasic, în ciuda vârstei fragede.
Dăm la o parte, așadar, schimbările estetice pe care numai un fan adevărat le-ar recunoaște și mergem la noua motorizare pe benzină cu trei cilindri. Aceasta înlocuiește motorul de 1,6 l aspirat al generației anterioare și dezvoltă cu 10 CP mai mult, pentru un total de 120 CP. Un upgrade binemeritat, mai ales că și cuplul maxim a crescut cu 38 Nm, fiind acum disponibil pe o plajă largă de turații, încă de la 1750 rpm.
Citește și:
ŢEPE URIAȘE cu maşini SECOND din Germania! Citeşte ca să nu plângi după BANI în arestul Poliţiei
CEA MAI TRISTĂ VESTE: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher!
Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist
Milioane de ŞOFERI fericiți! Se dă LEGE pentru ieftinirea benzinei! De când se aplică
Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie
Disponibil exclusiv cu tracțiune față și cutie de viteze manuală, noul motor de 1,0 litru nu promite prea multe aptitudini pentru ieșirea în offroad. Nici nu este cazul pentru această versiune a lui Renegade, care e concepută aproape exclusiv pentru rulare pe șosea. Caracterul său blând este subliniat și de garda la sol, care în această configurație se oprește la 175 mm, acolo unde versiunea „pură și dură Trailhawk ajunge până la 210 mm. În oraș, pe de altă parte, Renegade strălucește, iar motorul de 1,0 litru se dovedește a fi un caracter surprinzător de temperamental. Pe hârtie e aproape de neimaginat că un astfel de motor poate servi ca propulsor pentru un SUV, dar în practică Renegade nu suferă absolut deloc în plan dinamic de pe urma acestui downsizing. 120 CP sunt 120 CP și se simt foarte harnici și puși pe treabă, ceea ce îl face pe Renegade să fie sprinten și agil. Sonoritatea este cea specifică unui motor cu trei cilindri, în special în zona inferioară de turații, dar urcarea în ture se face rapid și silențios.
Etajarea cutiei de viteze este aleasă inspirat. Am fi apreciat un raport de transmisie mai scurt pentru prima treaptă a cutiei de viteze, care ar fi făcut mai plăcută pornirea din rampă, dar în cele mai multe situații configurația aceasta se descurcă fără probleme.
Trenul de rulare este, de asemenea, plăcut, cu o suspensie confortabilă și o direcție precisă și destul de incisivă.
Verdict
Jeep Renegade și-a păstrat caracterul ludic și imaginea puternică a mărcii, primind, în schimb, motorizări noi și un pachet tehnologic actual. Unitatea pe benzină de 1,0 l/120 CP se dovedește a fi sprintenă, dar fără ambiții în off-road, mai ales că lipsește tracțiunea integrală, iar garda la sol e redusă.