Lamborgini Huracan: Puristul

vezi galeria foto

Fara turbina. Fara sisteme de asistare a pilotului (exista totusi ESP). Fara aerodinamica activa. Insa cu cei 610 CP, urmasul lui Gallardo ramane un alergator de sprint, cu un sound care iti face pielea de gaina si un design extravagant.


Miercuri. Cer albastru, fara vant, 22° C, o vreme excelenta. Pe circuitul Ascari, de langa Malaga, apartinand miliardarului olandez Klass Zwart, fan BMW, este astazi o forfota multicolora in fata boxelor. In fata mea, galben Midas, langa mine, verde Mantis si portocaliu Borealis – o nuanta stridenta (toate vopsele perlate), iar in spatele meu, alb Canopus (o vopsea mata din programul de individualizare Ad Personam). In total sunt 17 culori, dintre care sapte noi, incluzand aici si vopselele mate si perlate din programul de personalizare Ad Personam.


Pilotul de teste Giorgio Sanna de la Lamborghini conduce grupul cu cele patru masini de test in turul de prezentare. Langa punctele de franare de pe circuit au fost amplasate cuburi negre din stiropor cu inscriptia „Brake!’, iar pentru mai multa siguranta, italienii au transformat un viraj rapid de dreapta intr-o sicana.

Cu o distributie a maselor 42/58% fata/spate, o tractiune integrala care da maximum 50% pe fata si pana la maximum 100% pe spate si optional cu noua directie activa (raport de demultiplicare intre 9:1 si 17:1), Huracan ramane un sportiv de caracter.


„Intai incalziti pneurile. Apoi, dupa fiecare tura de circuit, schimbati ordinea masinilor’, suna recomandarea lui Sanna.

Lamborghini i-a croit o haina noua lui Huracan, iar cine credea ca Huracan va avea o linie mai docila decat Gallardo s-a inselat. Insa, din pacate, interiorul ofera in continuare o vizibilitate foarte scazuta, precum intr-o blindata pentru transportat valori.

Pe consola centrala, comutatoarele basculante zapacesc soferul. Marsarierul nu se mai selecteaza printr-o apasare de buton, ci prin tragerea unei manete din spatele butonului start&stop, aceeasi maneta fiind utilizata si pentru pozitiile N, R si P ale cutiei automate cu 7 trepte si dublu ambreiaj. Treptele se schimba de la padelele aflate pe coloana de directie, in spatele volanului.


Ca si la noul Audi TT, afisajul indicatoarelor se realizeaza pe un display TFT de 12,3 inci, care se poate configura in diverse moduri. Butonul rosu pentru modurile de rulare se afla la baza volanului. Un alt buton rosu serveste pentru pornirea motorului.

Audi are Drive Select, Mercedes mizeaza pe Agility Control, Porsche foloseste in 918 un „comutator Map’, iar Ferrari numeste reglajul trenului de rulare „Manettino’. Ce face Lamborghini? „I-am dat lui Huracan un suflet’, spune directorul tehnic Maurizio Reggiani. „Sistemul, care se comanda prin intermediul unei taste rosii situate in partea inferioara a volanului, se numeste ANIMA (Adaptive Network Intelligent Management). Cele trei programe Strada, Sport si Corsa sunt „croite’ pentru strada si pentru circuit. Am fost curiosi si am intrebat de ce nu exista un al patrulea mod Individual, prin care sa se poata combina, de exemplu, un reglaj mai moale pentru amortizoare cu un reglaj mai sportiv al grupului motor-cutie. „Acest lucru doar ar zapaci clientii’, spune Reggiani. Oare?


La loteria pentru putere care a escaladat toate limitele, liderii se schimba intr-un ritm foarte alert. Cu 610 CP si 560 Nm, Huracan este bine hranit, dar noul McLaren 650S este o idee mai rapid, iar Ferrari M458 echipat, in premiera, cu motor turbo de 670 CP, planuit pentru 2016, parcurge deja primele runde de testare.

In valori absolute insa, cifrele lui Huracan sunt foarte bune: 0-100 km/h in 3,2 secunde, viteza maxima peste 325 km/h si un consum oficial optimist de 12,5 l/100 km. Nu, nu este un salt cuantic in comparatie cu Gallardo LP570-4 Superleggera. Dar manierele elegante cu care inginerii de la Lamborghini l-au educat pe noul Huracan in SantAgata Bolognese il deosebesc evident.


Sub caroseria care pare o sculptura monolitica in otel si sticla a avut loc un remarcabil proces de maturizare si regandire. In special trenul de rulare nu mai face doar zgomot si protesteaza, ci poate sa „umple’, in sfarsit, craterele si sa netezeasca muchiile pentru ca suspensia adaptiva, similara celei de la Audi R8, este mai permisiva pe modul Strada al sistemului Anima. Franele ceramice, oferite acum standard, au dezavantajul ca trebuie incalzite inainte, dar cand ajung in temperatura, iti smulg peruca si ochelarii de soare de pe cap in caz de decelerare completa. Cu sistem dual de injectie (direct in camera de ardere la turatii si sarcini mari, in conducta de admisie la sarcini mici, atat in camera de ardere, cat si in conducta de admisie la sarcini si turatii medii) si distributie variabila pe admisie si evacuare, motorul raspunde rapid la apasarea pedalei inca de la 3.000 rpm. In conditii normale, tractiunea integrala, care distribuie cuplul in raportul 30/70% fata/spate, asigura un comportament sportiv cu livrarea puterii preponderent spre spate. La nevoie, se poate transmite pana la 50% spre fata si 100% spre spate, in noua transmisie fiind integrat si un diferential blocabil pe spate.

Motorul V10 este in continuare aspirat. Gratie sistemului dual de injectie, ofera un raspuns prompt inca de la turatii joase pentru un motor sport.

Lamborghini a renuntat, in sfarsit, la cutia automatizata cu 6 trepte e.gear, foarte criticata in trecut, pe care a inlocuit-o cu noua transmisie LDF (Lamborghini Doppia Frizione) cu sapte trepte si dublu ambreiaj. Aceasta schimba absolut fara nicio pierdere de putere si, in functie de setarea din programul Anima, este mai sportiva sau mai confortabila.

Flapsurile de pe traseul de evacuare genereaza un sound salbatic. In schimb, trenul de rulare a devenit mai civilizat.

Huracan de dovedeste a fi un amestec captivant intre emotionalitate si talent, intre italianita si meticulozitate germana, intre entuziasm si o utilizare practica pentru sofer. El arata in continuare ca un adevarat Lambo, are un sound ca un adevarat Lambo si costa normal pentru un Lambo: 201.705 euro in Germania. Dar aspiratorul de femei rebel s-a transformat intr-o masina de condus care trebuie sa fie luata in serios. „Momentul lansarii nu a fost o pura formalitate’, isi aminteste Maurizio Reggiani. „Pana cand masina a putut trece cu viteza prevazuta printr-un anumit viraj, au trecut mai multe luni. Dar efortul a meritat’.

Ce ne place:

Confortul net superior conferit de noul tren de rulare adaptiv Anima.

Ce nu ne place:

Masa la gol. Lamborghini vorbeste de o constructie mai usoara, dar masa la gol este mai mare decat la fosta generatie.

Ce am remarcat:

Performantele sunt impresionante, dar totusi McLaren 650S afiseaza cifre putin mai bune.

Lamborghini Huracan LP610-4

Date Tehnice:

Motor: V10, aspirat, cilindree 5.204 cmc , putere maxima 610 CP/8.250 rpm, cuplu maxim 560 Nm/6.500 rpm.
Transmisie: integrala, cutie cu dublu ambreiaj si 7 trepte.
Dimensiuni: L/l/h 4459/1924/1165 mm, ampatament 2.622 mm, masa la gol 1.422 kg.
Performante: 0-100 km/h 3,2 sec, 0-200 km/h 9,9 sec, viteza maxima 325 km/h, consum mediu 12,5 l/100 km, emisii CO2 290 g/km

Urmasul lui Gallardo este mai mult user-friendly, mai ales pe sosea, dar ramane in continuare agresiv pe circuit si in sound. Este foarte rapid, dar azi exista, de exemplu, McLaren 650S, care este si mai rapid.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE