Lexus – divizia de lux a Toyota – a fost creata pentru a concura cu cele mai puternice branduri de pe piata premium: Audi, BMW si Mercedes. Potrivit producatorului japonez, volumele de vanzari nu sunt importante, ci doar satisfactia clientului.
Intr-adevar, Lexus si-a propus sa vanda in Europa numai 2.000 exemplare din noul coupé-cabrio realizat pe platforma lui IS 250.
Printre punctele forte ale lui IS 250C se numara timpul record de pliere a acoperisului, de numai 20 de secunde. Nu mai putin de 13 motoare electrice si 33 senzori asigura o pliere rapida si silentioasa, in timp ce facilitatea „roof-brake permite incetinirea inchiderii acoperisului la apropierea de parbriz, pentru o miscare lina si rafinata.
Japonezii s-au gandit la toate detaliile: pentru ca in timpul operatiunii de pliere lungimea masinii creste cu 25 cm, in spoilerul spate exista un sonar, care previne soferul cand distanta in spate este mai mica de 45 cm si o blocheaza complet atunci cand distanta este mai mica de 35 cm.
Accentul a fost pus pe confort si dotari, Lexus straduindu-se sa faca viata la bordul lui IS 250C cat mai placuta. Sistemul de climatizare a fost proiectat special pentru calatoriile in configuratie cabrio, fluxul de aer fiind corelat cu viteza de deplasare. Fotoliile sunt incalzite si ventilate, dispunand de inserturi incalzite la nivelul umerilor.
Suspensia este cea a modelului sedan, configurata pentru un confort superior. Intr-adevar, confortul oferit ocupantilor este inegalabil, IS 250C ruland ca pe o perna de aer. Pentru pasagerii din spate, lucrurile stau ceva mai rau, in special la cap, linia acoperisului coborand rapid in partea din spate. Cu acoperisul pliat, lucrurile stau mai bine, dar volumul portbagajului este insuficient pentru patru persoane – doar 165 litri.
Din pacate, dotarile exhaustive au ridicat semnificativ masa lui IS 250C, care nu are nimic din agilitatea competitorilor sai si nici macar din cea a modelului sedan. Cele peste 1.740 kg sunt greu de mascat, in ciuda celor 208 CP ai motorului V6.