Mazda6: primele impresii de conducere de la Barcelona

vezi galeria foto

Mazda6 a primit în această vară un binemeritat refresh, care aduce mai multă tehnologie sub caroseria frumos desenată a modelului de clasă medie japonez. Sistemul G-Vectoring, lansat în urmă cu puțin timp în Japonia pe Mazda3, este în dotarea standard pe Mazda6, acesta fiind primul model comercializat în Europa cu acest sistem.


Chiar dacă japonezii au făcut deja cunoștință cu noutățile tehnice din gama Mazda prin intermediul modelului de clasă compactă al mărcii, pentru europeni Mazda6 este portdrapelul noilor tehnologii. Cap de afiș este G-Vectoring Control (GVC), prima componentă a unui nou pachet de tehnlogii reunite sub denumirea de Skyactiv-Vehicle Dynamics. GVC ajustează cuplul motor în funcție de modul în care este acționat volanul. Astfel, comportamentul vehiculului este mai aproape de intenția șoferului, reducându-se nivelul corecției volanului, indiferent de condițiile de drum, chiar și în situația unor manevre de urgență.


Eforturi deosebite au fost făcute la nivelul motorizărilordiesel, pentru a scădea trimpul de reacție la apăsarea pedalei de accelerație și pentru a reduce nivelul vibrațiilor, domeniu la care Mazda excela și până acum. Experiența test drive-ului de la Barcelona a relevat un paradox din acest punct de vedere, motorizările diesel fiind mai silențioase și având un nivel de vibrații mai redus decât cele pe benzină, indiferent de regimul de turație.

Mazda vorbește de îmbunătățirea insonorizării în habitaclu prin adoptarea unor măsuri suplimentare de atenuare a zgomotelor, iar acest lucru este valabil în primul rând pentru zgomotele de rulare. În ceea ce privește zgomotul la vânt (una dintre criticile pe care le-a primit Mazda6), acesta este încă destul de pregnant la rularea pe autostradă.


Pentru primul test drive, am condus în Spania motorizarea diesel de 150 CP împreună cu o cutie de viteze manuală, dar și motorizarea pe benzină de 165 CP, schimbarea treptelor fiind asigurată în acest caz de o cutie automată cu șase trepte. Dieselul impresionează prin comportamentul dinamic foarte bun, dar și prin rafinament. În ceea ce privește unitatea Skyactiv-G, aceasta este ușor zgomotoasă în sarcină. Cutia de viteze automată schimbă treptele rapid, dar nu poate bloca convertorul de cuplu, astfel că accelerațiile bruște sunt însoțite de o creștere a turației care nu se regăsește imediat și în senzația de accelerație.


Pentru mai multe informații despre noua Mazda6, dar și impresii detaliate de la test drive-ul de la Barcelona, citiți numărul 20 al revistei Auto Bild, care apare pe piață păe 29 septembrie.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE