Cand te uiti la GLK, iti aduci aminte de istoria si prezentul lui Mercedes. Caroseria cu influente rustice ne reaminteste de longevivul G-Class, iar liniile clare si muchiile drepte de actualul GL. Nu intamplator SUV-ul compact Mercedes se numeste GLK (un GL scurt) si nu MLK. Mercedes a optat pentru acest design din doua motive: pentru a se deosebi de concurenta cu forme fluide si pentru a oferi un interior cat mai generos.
SUV premium polivalent
Dincolo de design, Mercedes GLK mai demonstreaza un lucru: un SUV compact nu este inferior prin aptitudinile off-road fata de fratii sai mai mari. Desi si-a facut debutul de star in filmul „Sex and the City ruland pe strazile largi din Los Angeles cu Kim Catrall la volan, GLK dispune de o tractiune de exceptie si aptitudini off-road mai polivalente decat pare la prima vedere.
Sistemul de tractiune integrala permanent cu diferential central distribuie cuplul in proportie de 45-55% fata/spate si, in plus, diferentialul central blocheaza un cuplu de pana la 50 Nm, iar sistemul electronic de control al tractiunii 4ETS blocheaza roata sau rotile care patineaza, transferand cuplul spre cele cu mai multa aderenta. Este acelasi sistem cu cel de la C-Class 4 Matic, care ii confera o tinuta de drum extrem de sigura si neutra chiar la rularea cu viteze mari pe macadam. In plus, tractiunea este foarte eficienta in teren greu, unde GLK se descurca foarte bine chiar si fara diferentiale blocabile, dovedind o superioritate neta la acest capitol fata de BMW X3.
Garda la sol de 187 mm si unghiul de atac de 23 grade permit trecerea prin zone destul de greu accesibile, chiar daca, ca valoare, garda la sol este putin mai mica decat a lui Land Rover Freelander.
La cerere, exista si un pachet off-road care activeaza un mod special off-road prin apasarea butonului G. In acest caz, se modifica raspunsul pedalei de acceleratie, al sistemelor ABS si ESP si modul de schimbare manual pentru treptele cutiei automate 7G-Tronic. Pachetul mai contine jante de aliaj de 17 inci, asistenta la coborarea pantelor, scut suplimentar din Gemtex si monitor off-road cu busola, altimetru, sistem de navigatie pentru inregistrarea traseelor in zonele neacoperite de hartile digitale si afisarea pozitiei rotilor la un moment dat, disponibil doar in combinatie cu sistemul de navigatie Comand APS.
Acum aproape doi ani, C-Class a creat un nou standard de confort pentru acest segment, gratie noului sistem Agility Control, care modifica rata de amortizare functie de suprafata de rulare. Construit pe baza platformei lui C-Class, GLK atinge cele mai inalte standarde de confort, traditionale marcii din Stuttgart.
Echipare de serie foarte bogata
Practic, pe sosea, GLK ofera un confort la nivelul celei mai bune limuzine Mercedes, iar in off-road, amortizarea este tipica unui off-road profesional. Indiferent de suprafata de rulare, GLK ofera un confort al suspensiei peste BMW X3, iar comparativ cu Land Rover Freelander este mai agil si amortizeaza mai ferm denivelarile din off-road. Nivelul superior de confort general este completat de nivelul de zgomot extrem de redus la vant, in ciuda designului cu muchii drepte. Si din acest punct de vedere GLK este un adevarat Mercedes.
Cine doreste o masina mai sportiva poate opta pentru pachetul sport care include jante de aliaj de 19 inci, bare longitudinale pe acoperis din aluminiu, tevi de esapament rectangulare si suspensie sport mai coborata cu 20 mm. Iar in „Sex and the City a putut fi vazuta si seria speciala GLK Edition 1, cu jante de 20 inci, vopsita in alb-calcit (se pot comanda orice alte culori), disponibila cu toate motorizarile V6. Oricum, echiparea standard este extrem de bogata, climatizarea automata Thermatic cu doua zone si sistemul Audio 20 cu radio CD, Bluetooth si display color de 5 inci fiind standard. La acestea se adauga noua airbaguri, ABS cu Brake Assist, ESP si, optional, in premiera la aceasta clasa, sistemul Pre Safe si farurile inteligente cu cinci programe.
Gama de motoare cuprinde la startul din octombrie trei versiuni V6: doua pe benzina GLK 280 si GLK 350 si un diesel GLK 320 CDI. In primavara lui 2009, va debuta noul diesel cu patru cilindri de 2,2 litri, cu dubla supraalimentare, de 170 CP.
La prima proba de condus, am remarcat cuplul omniprezent, maximul de 400 Nm fiind disponibil de la 1.400 la 2.800 rpm si raspunsul mai bun al motorului bi-turbo la turatii joase comparativ cu actualul motor cu aceeasi putere de la C 220 CDI.
In premiera, noul patru cilindri va putea fi combinat cu cutia automata cu 7 trepte, una manuala urmand ulterior. In ciuda dublei supraalimentari, consumul mediu e de 6,9 l/100 km.