Test: Opel Insignia Country Tourer – Un Opel în bocanci

Opel Insigma Turbo 2.0 4x4 Exclusive, EZ 07.09.2017, 191 Kw, 1998 ccm, Grau *** Local Caption *** 70281117 | Test_Opel_Insignia_CountryTourer

vezi galeria foto

Ne petrecem cea mai mare parte a timpului în oraş, dar ne place la ţară. Acolo e aer curat, vacile rumegă mâncare concentrată sănătoasă, iar străzile sunt adesea acoperite de noroi.


Opel oferă maşina ideală pentru acest mediu: un break imens, echipat cu cizme de cauciuc elegante şi tracţiune integrală pen tru terenurile alunecoase. Ba chiar şi cu o gardă la sol mai mare cu 2,5 cm, ca să treacă fără probleme peste denivelările dificile.

Insignia Country Tourer se numeşte Opelul încălţat, iar acest test îi este dedicat. În echiparea Exclusive, cu motorizarea turbo pe benzină de 2,0 litri/260 CP, preţul de bază este de 34.930 de euro, iar adăugarea câtorva opţionale din lista producătorului poate creşte uşor acest preţ cu peste 10.000 de euro.


Breakul pentru pădure şi noroi este foarte elegant. Piele de culoare crem, lumini ambientale în faţă (nu şi în spate, din cine ştie ce motiv) şi scaune ajustabile pe numeroase direcţii fac ca această maşină de familie să aibă un aer premium pronun- at. şi mai impresionant este faptul că Insignia Country Tourer nu doar că arată nobil, ci este şi foarte confortabilă. Asta se datorează într-o mare măsură scaunelor excelente, care oferă chiar şi funcţie de masaj la o apăsare de buton. Contează mai puţin că scaunele sunt relativ înguste pentru cei laţi în spate, iar perna este cam tare.


Trenul de rulare adaptiv FlexRide are un caracter al suspensiei foarte confortabil, în special pe modul de rulare Tour, reuşind să acopere toate denivelările din asfalt. Perfect reglat.

Insignia Country Tourer rulează la fel de elegant ca şi breakul Sports Tourer, fiind la fel de rapidă şi agilă în viraje. La fel se poate spune şi despre motorizare: 260 CP înseamnă ceva. Dar dezvoltarea puterii este mai degrabă silenţioasă, discretă. Iar dacă mai auzim un sunet sportiv, acesta vine de la amplificatorul audio (sistemul audio Bose, de la 580 de euro).


Cel mai bun lucru la Country Tourer: cizmele de cauciuc în forma panourilor de protecţie din plastic pentru caroserie se văd, dar nu se simt. Dacă merită să cheltui 1.830 de euro în plus faţă de un Sports Tourer normal? E o chestie de gust.

Verdict

Un Opel în cizme de cauciuc? Mai degrabă nenecesar. Dar Country Tourer este confortabil, spaţios şi chiar puţin luxos. Dezavantaje? Consumul o idee cam mare şi un control al emisiilor căruia îi lipseşte filtrul de particule.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE