Fără prea mult tam-tam, Peugeot și-a restilizat cel mai mare model din portofoliu, actualizând designul exterior și îmbunătățind gama de motorizări. Este însă suficient pentru a face față noilor concurenți?
Dacă vrei o mașină franțuzească de clasă medie, Peugeot 508 este de departe cea mai bună opțiune. Și ai să fii chiar mulțumit de alegerea făcută, atât timp cât nu arunci o privire peste ceea ce oferă rivalii germani din acest segment.
Vorbind strict de latura estetică, faceliftul pe care doar ce l-a primit acest Peugeot este o reușită. 508 poartă acum o nouă înfățișare, influențată de conceptul Exalt – prezentat inițial la Beijing și revizuit pentru Salonul Auto de la Paris – și pare mai franțuzesc ca niciodată. La cei 4,83 m ai săi, este o berlină mare, iar noul design o face să pară chiar mai masivă decât în trecut.
Așadar, întreaga zonă frontală a fost redesenată. Grila frontală a fost majorată, încorporând sigla mărcii, care a coborât de pe capotă. Farurile sunt mai proeminente, iar indicatoarele de direcție au fost reorganizate în vecinătatea proiectoarelor de ceață cu formă circulară. Blocurile optice posterioare au fost și ele restilizate, fiind înrudite vizual cu cele ale compactei 308.
Probabil cea mai importantă noutate adusă de 508 sunt farurile cu tehnologie LED (disponibile opțional pentru echiparea Allure și standard pentru GT), care nu doar că îi conferă un aer high-tech mașinii, dar oferă și o iluminare excelentă pe timp de noapte și în condiții de vizibilitate redusă. Acestea vin la pachet cu asistentul pentru fază lungă, care comutează automat lumina de drum atunci când este posibilă utilizarea acesteia.
Interiorul este spațios și pare capitonat cu materiale de calitate bună. Desigur, se simt anii care au trecut peste el, în special la capitolul ergonomie și organizare a comenzilor multimedia, versiunile cele mai bine echipate având nu mai puțin de 64 de butoane pe planșa de bord, din care 14 numai pe volan. Multe dintre acestea ar fi putut fi suprimate de facelift, mai ales că sistemul de infotainment complex se prezintă cu o grafică plăcută, iar navigarea prin meniuri este facilă, display-ul tactil de 7 inchi având un răspuns rapid la comenzi.
Ce ne place și ce nu ne place:
Faceliftul prin care a trecut Peugeot 508 este, fără nicio îndoială, o reușită, îmbunătățind ecuația generală. Noul motor diesel de 180 CP și transmisia automată sunt printre punctele forte, însă trenul de rulare cam rigid penalizează sensibil confortul.
Acest facelift a adus și câteva sisteme care fac viața șoferului mai ușoară, 508 putând fi configurat de acum cu monitorizare a unghiului mort și cameră pentru mersul înapoi – opțiuni binevenite pentru o mașină atât de mare.
Continuând în aceeași idee, exact așa se simte 508 și la condus: mare. Și nu este vorba neapărat de dimensiunile efective ale mașinii, cât de senzațiile pe care le transmit comenzile. De exemplu, direcția are o demultiplicare cam lungă și nu reușește să transmită prea multe informații despre suprafața de rulare. În plus, chiar și cu noua motorizare diesel de 2,0 litri capabilă să dezvolte 180 CP și 400 Nm, Peugeot nu se simte o mașină atât de rapidă pe cât o sugerează cifrele oficiale. Cu o masă proprie de 1,6 tone și un centru de greutate destul de ridicat – cel puțin asta inspiră poziția de condus cam înaltă – se pare că singura șansă pentru ca această mașină să aibă o dinamică bună a fost setarea unui tren de rulare ferm. Asta este și rețeta pe care au mers francezii, penalizând confortul la trecerea peste denivelări – în special peste cele scurte, unde mașina se scutură serios, influențată probabil și de jantele cu diametru de 18 inchi existente pe modelul testat.
Însă, pe drumuri bune, 508 rulează exemplar. Motorul diesel confirmă încă o dată reputația solidă a celor de la Peugeot în ceea ce privește acest tip de propulsoare, fiind foarte rafinat, potent și elastic. Noua transmisie automată cu șase trepte – ce adoptă un convertizor de cuplu în locul sistemului cu ambreiaj acționat electronic – schimbă lin și destul de inspirat, iar etajarea acesteia este optimă. Antifonarea este, de asemenea, bună, sunetul motorului fiind mult mai puțin perceput din interior decât la alte modele premium din acest segment. Dacă ar fi avut și un tren de rulare mai permisiv – chiar cu riscul de a mai pierde din liniaritatea din viraje – 508 ar fi avut încă un cuvânt de spus într-o clasă medie invadată recent de nume grele.
Date tehnice:
Motor termic L4, turbo-diesel, 1997 cmc • Putere maximă 180 CP/3750 rpm • Cuplu maxim 400 Nm/2000 rpm • Transmisie față/cutie automată cu șase trepte • Masă proprie 1615 kg • Dimensiuni L/l/h 4830/1828/1456 mm • Ampatament 2817 mm • Volum portbagaj 473-1581 l • Performanțe 0–100 km/h 8,5 s • Viteză maximă 225 km/h • Consum mediu 4,4 l l/100 km • Emisii CO2 116 g/km • Preț de la 33.890 de euro cu TVA (discount de 1.500 de euro)