Porsche Macan facelift: Macan a renunțat la Diesel

Un facelift discret care acoperă destule optimizări tehnice de finețe – așa se poate descrie a doua fază a carierei lui Porsche Macan. Dieselul va dispărea din ofertă. Vreo problemă?

De-a lungul primilor patru ani de existență, Macan a câștigat o reputație semnificativă, devenind vedeta segmentului SUV compact. Adepții acestui concept de automobil îl admiră, chiar dacă nu se găsește în raza de acțiune a bugetului lor. De altfel, în pofida acestui fapt, Porsche a obținut o cifră de vânzări indecentă, atingând pragul de 300.000 de exemplare. În februarie 2018, Porsche a preluat de la Audi motorizarea turbodiesel V6, despre care se zvonește că ar fi suspectă în privința emisiilor poluante. Cel puțin pe piața germană, fiecare al doilea Macan produs de atunci încoace are un diesel sub capotă. Acum, gata! La finalul verii vor debuta variantele modernizate ale seriei și în oferta lor de motorizări nu se va mai regăsi nicio motorizare diesel. Avem aici de-a face cu un fel de program de austeritate? Punem această întrebare deoarece nici versiuni Macan cu propulsie hibridă nu vor fi propuse. Există un motiv tehnic pentru asta: Macan se bazează pe platforma tehnică a precedentei generații Audi Q5. Efortul conceptual și financiar presupus de integrarea unei propulsii hibride nu ar fi meritat să fie făcut. Culmea este că nici următoarea generație a SUV-ului Porsche nu va beneficia de așa ceva. Noul Macan, cu lansare în 2020, ar trebui să aibă numai propulsie electrică.

Deocamdată, Porsche s-a mulțumit să intervină într-o manieră previzibilă la modernizarea seriei. Nu sunt multe modificări de design, abia dacă pot fi sesizate: prize de aer frontale mai expresive, noi blocuri optice LED (dotare standard), stopuri integrate într-o bandă luminoasă (ca la Cayenne), ecran de 11 inchi în interior și sistem multimedia nou, cu navigație online. S-au adus perfecționări și la sistemele de asistare a conducerii.

Cele trei motorizări cu benzină care vor susține mai departe cariera lui Macan vor oferi ceva mai multă putere la un consum mai economic. La baza ofertei stă deja cunoscutul propulsor cu 4 cilindri de 252 CP (acum dotat cu filtru de particule), în timp ce Macan S va dispune de 355 CP (cu 15 mai mult), iar Macan Turbo, de 440 CP (cu 40 mai mult). Strădaniile legate de modernizările inginerești s-au concentrat pe rafinarea conducerii. S-a insistat pe o mai pronunțată notă

Porsche, cu factor emoțional mai intens: sunet recalibrat, vibrații reduse, zgomot de rulare filtrat mai bine – genul de optimizări care costă mult și sunt greu de sesizat pentru simțurile neantrenate.

Dacă tot deranjul a meritat sau nu, vom afla cu prilejul primului test-drive aprofundat. În fond, de-a lungul sesiunilor de conducere mai recente cu Macan, mașina a lăsat deja impresia unei agilități și manevrabilități superioare – datorată, după cum știm, unor modificări la suspensie. Deocamdată, nicio referire la prețul variantelor cu facelift, dar este de așteptat ca, dincolo de ridicarea fină a scorului, să se afle o echipare mult mai generoasă.

Verdict

Pe dinafară, variantele cu facelift nu vor fi ușor de observat. Ecranul multimedia mai mare va fi, cu siguranță, apreciat de toată lumea. Cât despre optimizările dinamice și ale performanțelor, rămâne să vedem în curând cât de serioase sunt. În oferta de motorizări nu vor fi incluse dieseluri și nici sisteme hibride.

taguri
Adaugă un comentariu