Puritatea mecanicii – Nissan 370Z Nismo

Pentru Nissan, Nismo este precum divizia M pentru BMW sau cea AMG pentru Mercedes. Este acea parte a companiei care se ocupă doar cu dezvoltarea modelelor de performanță, adică produce mașini după care visează orice fan al mărcii. După ce anul trecut am condus incredibilul GT-R Nismo pe un circuit din Italia, acum am avut ocazia să testăm 370Z Nismo pe străzile din România. Dacă ar fi să facem o paralelă cu similarități între cele două modele, ar fi practic imposibil, diferențele fiind uriașe la toate capitolele. GT-R are un propulsor supraalimentat, tracțiune integrală și o cutie cu dublu ambreiaj, în timp ce 370Z caută puritatea absolută prin extragerea performanței sportive în cel mai mecanic mod posibil: motor aspirat, cutie manuală și transmisie spate.

OTXX1451

Sub capota lungă a lui 370Z Nismo se găsește un propulsor V6 aspirat, cu o cilindree de 3,7 litri, care dezvoltă 344 CP, un plus de 16 CP față de versiunea standard. Nu este o creștere spectaculoasă, dar întreaga setare a mașinii contribuie la crearea unei experiențe unice. Indiferent de regimul de turație, motorul aspirat oferă acea impresie de putere brută și răspunde instant la orice apăsare a pedalei de accelerație.

În era motoarelor turbo este o senzație minunată să nu mai aștepți să treacă golul turbo pentru a putea aborda un viraj rapid. Dar Nismo nu înseamnă doar puterea pe care o livrează motorul la 8000 rpm și tunetul evacuării duble, ci înseamnă precizie și control la limită.

Trenul de rulare este setat foarte rigid și asigură un contact perfect între anvelope și asfalt, încât subvirarea aproape că nu există, iar supravirarea apare doar când este provocată. Direcția este incisivă, bine calibrată și oferă informații precise șoferului despre ceea ce fac roțile față, asistarea fiind minimă.

OTXX1404

Pe drumurile cu viraje, 370Z Nismo este în elementul său – direct, agil, extrem de rapid și plin de senzații greu de regăsit la alte modele din era modernă. Acest Nismo este precum un samurai adaptat la rigorile prezentului, care luptă cu armele trecutului.

OTXX1466

Și o face reușind să producă emoții și senzații unice. El pune cu adevărat pe primul loc șoferul și plăcerea de a conduce, fără niciun compromis. Un lucru destul de rar în era modernă a industriei auto, unde eficiența, reducerea cilindreei și normele de poluare primează.

Verdict:

A trecut mult timp de la ultima experiență la fel de „mecanică precum acest 370Z Nismo. Nissan a reușit să stea departe de a crea un gadget pe roți și a păstrat rețeta care funcționa atât de bine în trecut: motor aspirat de cilindree mare, cutie manuală și transmisie spate.

Adaugă un comentariu