SEAT Arona FR 1.5 TSI: O Ibiza pe steroizi

Arona atrage clienţii în căutarea unui model urban cu veleităţi de SUV. Cu motorizarea 1.5 TSI de 150 CP, Arona se dovedeşte şi foarte sportiv. Iată impresiile.

Cel mai mic suv din gama SEAT a fost conceput cu generaţia tânără în gând. Compact, cu un design atractiv şi condimentat cu tehnologii moderne, Arona nu avea cum să nu se bucure de succes.

Pentru cei care doresc mai multă sportivitate şi spirit latin decât poate oferi motorizarea 1.0 TSI testată anterior, SEAT oferă acum şi o versiune sportivă, motorizată de unitatea turbo pe benzină de 1,5 litri, care dezvoltă 150 CP. Aceasta este disponibilă exclusiv în echiparea sportivă FR, aşa că ne aşteptăm la o ambianţă corespunzătoare, dar şi la un tren de rulare ferm, aşa cum este obiceiul pentru această echipare.

Niciuna dintre aceste aşteptări nu ne este înşelată: interiorul impresionează prin selecţia de materiale, mergând până la planşa de bord îmbrăcată în piele sintetică având cusături contrastante roşii (serie). Mai puţin impresionantă este suspensia rigidă, o idee prea mult după gustul nostru, care face ca trecerea peste denivelările scurte să pară un şoc deosebit pentru maşină (iar Bucureştiul nu duce lipsă de astfel de denivelări).

Reversul monedei este însă mult mai plăcut: Arona oferă multă plăcere celui de la volan, iar pe viraje, o contribuţie substanţială o are tocmai suspensia fermă pe care o criticam în paragraful anterior. Direcţia este, de asemenea, incisivă, contribuind la precizia înscrierii în viraje.

Peste toate acestea vine motorizarea 1.5 TSI, o adevărată inimă sportivă pentru surprinzătoarea Arona, care îi imprimă acesteia un caracter dinamic pronunţat. Cei 150 de cai-putere sunt acolo când ai nevoie de ei, chiar dacă se lasă o idee mai greu impresionaţi de piciorul de pe acceleraţie. O idee bună, poate, care ajută Arona să obţină un consum foarte bun în oraş.  Cu start&stop şi dezactivarea cilindrilor, Arona 1.5 TSI se mulţumeşte în Bucureşti cu mai puţin de 7,0 l/100 km.

Verdict

Arona are un design atractiv, tineresc. Motorizarea 1.5 TSI (disponibilă doar în echiparea sportivă FR) asigură prestaţii aproape sportive, fiind ajutată şi de trenul de rulare ferm. Confortul are însă adesea de suferit.

Avans (20%): 3.202 euro

Perioadă de finanţare (luni): 48

 

PERFECT LEASING  cu rată lunară  de 155 euro fără TVA

 

Disclaimer: Rata este valabilă prin

Porsche Leasing România IFN SA pentru SEAT Arona FR 1.5 TSI EVO 150 CP, preţ 16.008 euro fără TVA, cu bonus financiar scăzut, produs PERFECT LEASING, perioadă de finanţare 48 luni, avans 20% (3.202 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 5,59%, volum finanţat 12.806 euro, rata nu include CASCO şi TVA. Oferta se adresează persoanelor juridice şi se supune unor termene şi condiţii.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare