SEAT TARRACO – Caramba, Tarraco, olé!

Un Seat ca niciunul de până acum: Tarraco 2.0 TDI este un gigant special cu un interior luxos. Dar cât de mult spirit spaniol mai are?

TREBUIE SĂ NE ÎNTOARCEM CU 500 DE ANI ÎN TRECUT. Carol Quintul era deja regele Spaniei, iar mai apoi a moştenit teritoriile burgunde ale tatălui său, printre care si Germania de astăzi. Manierele de judecată ale spaniolilor erau considerate de teutoni ca fiind oarecum „ciudate'. De aceea există acum expresia „pare să fie din Spania', care poate fi aplicată şi în cazul lui Tarraco. Fratele apropiat al Skodei Kodiaq şi al lui VW Tiguan Allspace vine din Martorell, Spania, adică de la Seat. Cu toate acestea, spaniolul cel mare nu este construit în ţara sa de origine, ci în Wolfsburg, Germania. Acest aspect nu sună deloc spectaculos şi aşa poate fi considerat şI propulsorul 2.0 TDI cu 150 CP pe care l-am găsit sub capota modelului testat. Deoarece în această clasă de maşini î ncă întâlnim exemplare cu transmisie manuală şi tracţiune pe puntea faţă, catalanii par să fi obţinut cetăţenie germană cu transmisia automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj (de tipul DSG) şi sistemul de tracţiune integrală. În plus, varianta superioară de echipare (Xcellence – 2.911 euro) ne răsfaţă cu dotări standard cum ar fi climatizarea automată cu trei zone, hayonul electric, dar şi multe altele.

Aspectul său este îngrijit şi dinamic. Tarraco vine cu o nouă linie de design pentru Seat. Are o lungime de 4,74 metri şi o înălţime de 1,67 metri. Cel mai mare Seat nu este deloc ciudat. Dimpotrivă, proporţiile sale sunt corecte, iar caroseria sa abundă în eleganţă şi sportivitate. Însă, părerile sunt împărţite. Important este că nouă ne place! Pe de altă parte, nu pot exista două opinii contra când vine vorba de interior. După ce deschizi portierele impresionantului Seat eşti întâmpinat de o ambianţă calmă şi spaţioasă. {oferul se bucură de condus prin intermediul unei planşe de bord atent studiate şi a unui scaun sport, excelent profilat (standard pentru Xcellence), care poate fi şi confortabil pe lungul drum de la Martorell la Wolfsburg. De asemenea, calitatea materialelor ridică starea de spirit la bord.

Instrumentarul digital de bord poate fi configurat în stilul preferat de şofer, iar vizibilitatea este desăvârşită. Aproape că nici nu îţi mai trebuie senzorii de parcare şi camera video pentru marşarier (standard pentru Xcellence). Cine conduce noul Seat Tarraco poate avea o familie numeroasă sau mulţI prieteni, deoarece, pe bancheta din spate, chiar şi trei adulţi se pot relaxa la un drum lung, fără a fi cu genunchii prea aproape de spătarele scaunelor din faţă.

În cazul în care eşti foarte popular sau familia ta devine şi mai numeroasă, există opţiunea unui al treilea rând de scaune (pentru 761 de euro). Din moment ce scaunele sunt depozitate în podeaua portbagajului, spaţiul acestuia scade considerabil atunci când acestea sunt folosite, dar încă este suficient pentru distanţe scurte. În mod normal, portbagajul lui Tarraco este suficient pentru mutări ocazionale, deoarece poate înghiţi 760 de litri, iar dacă se alege plierea banchetei rândului doi, se obţine un volum de 1920 de litri. Dimensiunile acestuia sunt mai mult decât satisfăcătoare, lungimea de încărcare ajunge la aproape doi metri, în timp ce înălţimea de 1,4 metri facilitează încărcarea obiectelor voluminoase. Sigur, marginea de încărcare se află la 74 de centimetri deasupra solului, dar este un preţ mic de plătit pentru înălşţimea mare la care eşti aşezat în scaunul şoferului (68 de centimetri). Cu condiţia împachetării inteligente, sarcina utilă a lui Tarraco permite o încărcare de cel puţin 578 de kilograme. Cu toate acestea, dacă apare o problemă de spaţiu, SUV-ul poate beneficia de un cârlig de remorcare escamotabil (751 de euro), cu ajutorul căruia poate tracta încă 2,3 tone. Deci, şoferul are opţiunea de a căra o remorcă, o rulotă sau o barcă fără prea mare bătaie de cap.

Din păcate, propulsorul de doi litri TDI cu 150 CP nu reuşeşte să ne convingă. Există o problemă binecunoscută atunci când porneşti la drum cu un motor pe motorină şi o transmisie DSG. Într-un fel, această combinaţie nu funcţionează întotdeauna perfect. Adesea, vitezele sunt schimbate întârziat, iar uneori, cutia ezită în cazul plecării de pe loc. În plus, motorul 2.0 TDI se dovedeşte a fi zgomotos atunci când acesta este rece, dar şi în sarcină.

Din punct de vedere al performanţelor, nu există, în principiu, gena de SUV mare. Chiar dacă puterea sa este de doar 150 CP, maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,4 secunde, iar acul vitezometrului ajunge în dreptul valorii de 198 km/h. Foarte bine! Dar, îndată ce pasagerii încep să îşi urce bagajele la bord, caii de sub capotă încep să transpire. În acest moment începem să ne uităm pe lista de preţuri, unde aflăm repede că modelul cu 190 CP aplică un cost suplimentar de 1.622 de euro. De luat în seamă! Revenind la versiunea testată, am aflat că în cazul unui condus normal, consumul ajunge la 7,4 l/100 km, fiind mai mult decât satisfăcător pentru dimensiunea maşinii.

De asemenea, confortul la rulare este deosebit de bun. Putem trăi bine cu jantele de 19 inchi, care nu agită pasagerii prea tare în cazul unui drum cu denivelă ri. {i suspensia adaptivă (DCC), pentru încă 761 de euro, te poate salva de senzaţia neplăcută a gropilor. Trebuie să vă pregătiţi să plătiţi în jur de 40.000 de euro pentru o versiune de top a lui Seat Tarraco. Dar în ciuda previziunilor nefericite, valorile de revânzare sunt satisfăcătoare. În România, garanţia Seat este de 4 ani sau de 120.000 de kilometri.

Date tehnice SEAT Tarraco 2.0 TDI

Motor/Nr. cilindri L4, turbo, diesel
Amplasare motor transversal
Supape/Axe cu came 4/2
Distribuţie curea dinţată
Cilindree (cmc) 1968
Putere max./Turaţie (CP/rpm) 150/3500
Cuplu max./Turaţie (Nm/rpm) 340/1740
Viteză maximă (km/h) 198
Cutie de viteze automată, 7 trepte DSG
Transmisie integrală
Frâne faţă/spate discuri/discuri
Dimensiuni anvelope faţă/spate 235/50 R 19 V
Tip anvelope Hankook Ventus S1 EVO
Dimensiune jante 7 x 19″
Emisii CO2 (g/km)* 184
Consum (l/100 km)* 7,0
Volum rezervor (l)/tip combustibil 60/diesel
Catalizator SCR/Rezervor AdBlue (l) Standard/17
Agent frigorific R1234yf
Zgomot exterior (dBA) 66
Masă remorcabilă cu frânare/fără (kg) 2300/750
Volumul portbagajului 760–1920
L/l/h (mm) 4735/2118**/1674
*conform WLTP; **lăţime cu oglinzi exterioare incluse

Preţuri/Echipare

Model Seat Tarraco 2.0 TDI DSG7 4Drive
Preţ de bază (euro cu TVA) 32.913
Echipare testată Xcellence (2911)
Suspensie adaptivă (DCC) 761
Plafon panoramic 1047
Keyless Go Standard
Scaune încălzite Standard
Climatizare automată Standard
Sistem Navigaţie Plus 671
DAB (recepţie radio digital) 190
Pilot automat adaptiv (ACC) Standard
Sistem alarmă 237
Cameră marşarier Standard
Vopsea metalizată 471
Preţ exemplar testat (euro cu TVA) 39.201

 

Porsche Leasing

 

 

 

Avans (40%) 10.863
Perioada de finanţare (luni) 48
Rată lunară (valoare reziduală 0) 149
Disclaimer: Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru SEAT Tarraco Style 2.0 TDI DSG7 4DRIVE, 150 CP, pret 27.158 EUR fără TVA, cu bonus financiar 500 EUR scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanţare 48 luni, avans 40% (10.863 EUR), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanţat 16.295 EUR, rata nu include CASCO şi TVA. Bonusul financiar se acordă doar la incheierea poliţei CASCO prin intermediul Porsche Broker. Preţurile nu includ TVA. Oferta se adresează persoanelor juridice şi se supune unor termene si condiţii.

Adaugă un comentariu