După patru ani, Skoda Superb primeşte un facelift şi se îndreaptă cu paşi repezi spre segmentul premium.
O SCURTĂ PRIVIRE ÎN CURTEA vecinilor de la Ingolstadt. Ce observăm? Cifrele de vânzări de la Audi. Cel mai important model al companiei, A4, tocmai a primit o reînnoire consistentă. Fiecare panou exterior a fost redesenat, mai puţin acoperişul. Şi nu numai maşina face obrajii mai mari. La fel şi noi căscăm ochii pentru că modelul Audi nu reuşeşte să pară deloc nou. Şi Skoda? Are probleme pentru care sunt invidiaţi cei de la Audi. Timpii de livrare, de exemplu. Uzina din oraşul ceh Kvasiny, de exemplu, este mai mult decât ocupată, deoarece peste 300.000 de autoturisme au pără- sit banda de producţie pentru prima dată anul trecut. Şi totuşi, ce legătură are asta cu faceliftul lui Superb?
Mai multe legături. Fidel mottoului „nu schimbaţi niciodată o echipă câştigătoare’, cehii au aplicat câteva linii redesenate din stilou pentru a-l face potrivit pentru anii următori. La fel de proaspătă se simte şi maşina noastră de test vopsită în nuanţa spe cială Velvet Red. Cu această culoare, Skoda vrea să-i momească şi pe clienţii modelelor coreene. De asemenea, noua încredere în sine este mărturisită şi în partea din spate, unde în locul siglei rotunde se află acum literele brandului.
La interior, Skoda a modificat doar ce trebuie. Instrumentarul a devenit digital, iar anumite elemente decorative imită fibra de carbon. De asemenea, mânerele interioare ale uşilor sunt îmbrăcate în piele. Cum e, Audi? Nu se mai simte o distanţă prea mare între Skoda şi fratele său mai nobil.
Nici când o conduci. În trecut, Skoda trebuia să aibă un şasiu mai puţin rafinat decât în cazul lui Passat şi al lui A4. Nu mai este cazul acum. Superb absoarbe acum extraordinar de bine imperfecţiunile de pe suprafaţa drumului. Şi ceea ce nu este filtrat de suspensie este anulat de scaunele mari şi confortabile.
Este surprinzător cât de bună este maşina şi pe un drum virajat. Neutră şi fără prea multă înclinare laterală. Virează rapid şi nu îşi iese din formă nici atunci când este împinsă la limită. Modelul testat dispunea de tracţiune integrală, aşa că aderenţa nu avea prea mult de suferit. Propulsorul TDI oferă o putere maximă de 190 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm încă de la 1900 rpm.
Pentru cei care caută performanţă, o vor găsi la echiparea SportLine, care poate fi configurată alături de propulsorul 2.0 TSI cu 272 CP. |n cazul acestuia, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se desfăşoară în doar 5,7 secunde, în timp ce acul vitezometrului se opreşte la viteza de 250 km/h. |nsă dacă aveţi nevoie de o maşină economică, un Superb diesel poate fi un argument bun. Nu veţi avea probleme prea mari de a realiza consumul de 6,6 litri la sută în condiţii de condus normal.
Restul aspectelor Skoda ne sunt deja cunoscute. Chiar şi un bărbat de doi metri înălţime poate să stea pe locurile din spate fără probleme, chiar dacă stă altul la fel de înalt în faţă. Portbagajul poate găzdui până la aproape doi metri cubi. Superb rămâne o mărime spaţială. |n ceea ce priveşte preţurile, colegii noştri germani au testat un exemplar în echiparea SportLine 2.0 TDI 4×4 DSG, care are un preţ de pornire de 39.143 de euro.
Verdict
Skoda Superb şi-a găsit nişa – se află între premium şI mainstream-ul format din VW, Opel şI Ford. Este uimitor cât de distractiv de condus este, deşi împărtăşeşte platforma cu un Passat plictisitor. De asemenea, oferta spaţiului interior este, aşa cum ne-am obişnuit, excelentă.
Date tehnice SKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI 4×4
Motor L4, turbo, diesel
Cilindree 1968 cmc
• Putere max. 190 CP Cuplu max. 400 Nm de la 1900 rpm
Transmisie tracţiune integrală/cutie automată DSG cu şapte trepte
• L/l/h 4862/1864/1511 mm
• Masă proprie 1687 kg/Portbagaj 660–1950 l
• 0–100 km/h 8,1 s / Viteză maximă 223 km/h
• Consum 6,6 l/100 km /Emisii CO2 173 g/km
• Preţ de la 33.864 de euro
Avans (25%), Perioadă de finanţare (luni): 48
PERFECT LEASING cu rată lunară de 189 euro fără TVA
Disclaimer: rata este valabilă prin Porsche Leasing Romania IFN SA pentru Skoda Superb Combi Ambition 2.0 TDI 4×4 DSG 190 CP, preţ 27.888 Euro fără TVA, cu bonus financiar 2% scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanţare 48 de luni, avans 40% (11.155 Euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 6,19%, volum finanţat 16.733 EUR fără TVA, rata nu include CASCO şi TVA. Bonusul financiar se acordă doar la încheierea poliţei CASCO prin intermediul Porsche Broker. Oferta se adresează persoanelor juridice şi se supune unor termene şi condiţii.