TEST: BMW Seria 5 Touring – Limuzină pentru familie

Despre noul BMW Seria 5 am scris în repetate rânduri rânduri, în care am remarcat avansul tehnologic propus faţă de generaţia precedentă, însă este pentru prima dată când conducem versiunea Touring în România.

Bazată pe o platformă complet nouă, care a permis reducerea greutăţii cu până la 100 kg, BMW Seria 5 Touring este o limuzină construită pentru a duce la maximum cerinţele de spaţiu şi confort ale unei familii. Portbagajul propune un volum util de 570 litri şi poate fi extins până la 1700 de litri atunci când se rabatează bancheta, operaţiune din care rezultă o suprafaţă plană.

Aşa cum deja ne-am obişnuit la versiunile break ale Seriei 5, luneta poate fi deschisă independent de hayon, pentru un acces rapid şi facil la bagaje. Tot pentru a uşura accesul, toate versiunile aduc acţionarea electrică a hayonului, dar şi funcţia de soft close pentru acesta. Tot în dotarea standard, Seria 5 Touring vine dotată cu suspensie pneumatică pe puntea spate, cu rol de a menţine constantă garda la sol, indiferent de încărcare, dar şi pentru un mai bun confort la rulare.

Modelul testat a fost echipat cu propulsorul diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri, care dezvoltă 265 CP, cuplat la o cutie automată cu 8 trepte ce livrează cuplul motor către sistemul de tracţiune integrală xDrive. În această configuraţie, Seria 5 Touring nu este doar un lounge de lux cu caracteristici practice, ci şi un break extrem de rapid.

Propulsorul livrează valori ridicate de cuplu indiferent de treaptă şi turaţie, în timp ce cutia automată se mulează precum o mănuşă, cu schimbări rapide de treaptă, dar fără să bruscheze în traficul aglomerat. Sistemul xDrive vine ca o recomandare, asigurând un plus de siguranţă şi un nivel de tracţiune extrem de ridicat, indiferent de condiţii.

Verdict

Versiunea Touring a Seriei 5 arată cât de bine pot merge împreună conceptele de limuzină premium şi maşină de familie. În breakul bavarez, confortul la rulare este excelent, spaţiul interior e generos chiar şi pentru cinci pasageri, iar motorul funcţionează rafinat, consumă puţin şi debordează de elasticitate.

BMW 530d xDrive

Motor:  L6, turbo, diesel • Cilindree 2993 cmc • Putere maxim` 265 CP/4000 rpm • Cuplu maxim 620 Nm/2000-2500 rpm • Transmisie: integral`, cutie automat` cu 8 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4943/1868/1498 mm • Ampatament 2975 mm • Portbagaj 570-1700 litri • Performan]‌e: 0-100 km/h 5,6 sec • Vitez` maxim` 250 km/h • Consum mediu 5,3 l/100 km • Emisii CO2 139 g/km • Pre] (euro cu TVA): de la 63.606

Adaugă un comentariu